Stryps av sovsäcken!

Fjällräven Silhouette...

En bra säck för den som snurrar, är Fjällräven Silhouette. Kroppsformad, med möjlighet att "snöra av" olika zoner. Jag snurrar omkring själv rätt friskt, men känner mig mindre insnurrad med denna sovsäck...
 
Uppsnurrning

Om du oftast är ute med han den där som brukar trassla ut dig, kan kanske sovsäckar som dras ihop vara en lösning på problemet. Då kan du ju inte vrida på säcken utan att vrida med dig din man, och det borde du inte orka. Om man sen kompletterar med ett glidigt sovsäckslakan var så borde ni inte sparka ihjäl varandra heller.
 
Re: Uppsnurrning

hanspers; sa:
.....
Om man sen kompletterar med ett glidigt sovsäckslakan var så borde ni inte sparka ihjäl varandra heller.

niben; sa:
.....
Ett sovsäckslakan i siden kanske kan avhjälpa detta om du har den typen med bummul som innertyg.
Enda gångerna jag vaknat ihopsnörd i sovsäcken är just när jag använt en tunn innerpåse i siden. Som att vakna i en kondom, fast inte elastiskt.

Raskesven
 
Re: Re: Uppsnurrning

Raskesven; sa:
Enda gångerna jag vaknat ihopsnörd i sovsäcken är just när jag använt en tunn innerpåse i siden. Som att vakna i en kondom, fast inte elastiskt.

Raskesven
Kanske det kanske.

Jag brukar sova med ett syntet-lakan från haglöfs. Och klara mig från uppsnurring. Men jag är ingen jättesnurrare, brukar mer känna mig strypt av diverse remmar jag trasslar in mig i i sömnen
 
Hittad!

Gissa vad jag hittat! Just det, en sovsäck med ärmar som dessutom är riktigt billig. Tung, ful, men vad gör det!

http://www.militarlagret.se

Jo, hanspers, jag är oftast ute med "han som brukar snurra ut mig". Bara det att oavsett om vi har en eller flera säckar, så måste jag väcka honom varje gång det piper "mamma" någonstans i kåtan - och det gör det ofta! Dessutom vaknar jag vid femtiden när vi är ute och smyger jag mig upp då fryser "guben min" och så ska han ju inte behöva ha det?! Nu ska jag i alla fall göra ett provköp och se om modellen med armar fungerar som jag tänkt. Gör den det får jag väl sy ett överdrag, så omgivningen slipper lida av åsynen! Hej på Er. Anna
 
Hittad 2

Länken ovan "Hittad!", är visst tokig. Skriv .com på slutet istället, så kommer Du till Karlskrona...Anna
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
jonash75 Underställ i sovsäcken Bo och sova 26
Kråkesson Kan sovsäcken återhämta sig eller är den förstörd? Bo och sova 20
Antilop Vilken temp på sovsäcken rekommenderar ni för Kungsleden augusti/tidigt september? Bo och sova 5
Huml3 Hydrofobt/impregnerat dun i sovsäcken? Bo och sova 15
Skogskungen Liggunderlag i sovsäcken? Bo och sova 20
Johan.H Är sovsäcken nått att ha? Bo och sova 8
Mullemek Hur mäter man längden på sovsäcken? Bo och sova 4
_DanneW Frusen i sovsäcken - varför? Bo och sova 7
Elvah Vikt-värme-pris: den optimala sovsäcken Bo och sova 17
Davva2 Hur minska ispansaret på sovsäcken pga utandningen? Bo och sova 9
n1ghtcrawler Hur mycket kläder i sovsäcken för att angiven temperatur skall stämma? Bo och sova 17
Arctic Fox Blöt i fotändan sovsäcken. Bo och sova 5
mickesommar Tror ni den här sovsäcken klarat -10 ? Bo och sova 3
sagoskog Problem med fukt ovanpå sovsäcken Bo och sova 24
Abrams_a1 Tvätta sovsäcken? Bo och sova 3
Cremytos Påse för kängor i sovsäcken Bo och sova 13
Fritzmeister Överdrag till sovsäcken Bo och sova 3
Impa Gnistor på sovsäcken. Bo och sova 15
Skipper_ Minsta sovsäcken? Bo och sova 3
andy69 Trimma sovsäcken, går det? Bo och sova 11
broccolinn Storlek på sovsäcken.. Bo och sova 13
joask202 Minimera kondensen i sovsäcken vintertid? Bo och sova 12
bredviken Bästa sovsäcken under max 1000 kr Bo och sova 13
samme83 Bästa amerikanska sovsäcken Bo och sova 0
Lischke Få ner sovsäcken i påsen. Bo och sova 16
hakansteen sovsäcken vägde för mycket Bo och sova 19
hakansteen Vad väger sovsäcken? Bo och sova 11
erik_vandrare Funkar det att pula sovsäcken i ryggan utan påse? Bo och sova 4
kojja nytt liv i sovsäcken? Bo och sova 7
avslutatmedlemskap1004 Andas inne i sovsäcken Bo och sova 5
delta1 Ihopklumpning av dunet i sovsäcken Bo och sova 6
Onedge Liggunderlag i Sovsäcken? Bo och sova 6
Erik N Förstörs sovsäcken vid förvaring i packpåsen? Bo och sova 2
thodan Bästa sovsäcken för barn? Bo och sova 4
peter.simeonsson Fryser du i sovsäcken? Bo och sova 9
MTB Kläder utanför sovsäcken Bo och sova 2

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.