Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

Jäkla tragiskt med alla jäkla kopior. :-(

Paul, nu lyckades jag hitta brusletto hunter kniven. Låg undanstoppad i en låda sen länge.
Fick den här av en äldre man en gång som hade köpt den någon gång länge sedan o aldrig använt den. När jag tittar på den o kollar så ser det ut som den är aldrig använd:) Enda jag kan se är några minimala repor som blivit på bladet av att den åkt in o ut i slidan.


ett-1112_zps679eca74.jpg

tvaring-12_zps8bff7dc8.jpg
 
Jäkla tragiskt med alla jäkla kopior. :-(

Paul, nu lyckades jag hitta brusletto hunter kniven. Låg undanstoppad i en låda sen länge.
Fick den här av en äldre man en gång som hade köpt den någon gång länge sedan o aldrig använt den. När jag tittar på den o kollar så ser det ut som den är aldrig använd:) Enda jag kan se är några minimala repor som blivit på bladet av att den åkt in o ut i slidan.


ett-1112_zps679eca74.jpg

tvaring-12_zps8bff7dc8.jpg

Oh, den var tjusig värre :)
__
Fredrik
 
Jäkla tragiskt med alla jäkla kopior. :-(

Paul, nu lyckades jag hitta brusletto hunter kniven. Låg undanstoppad i en låda sen länge.
Fick den här av en äldre man en gång som hade köpt den någon gång länge sedan o aldrig använt den. När jag tittar på den o kollar så ser det ut som den är aldrig använd:) Enda jag kan se är några minimala repor som blivit på bladet av att den åkt in o ut i slidan.

Oj, det var mycket fin! PM på väg!

~Paul~
 
Det löser sig säkert :).

Jo, såg också att den hade kommit (EKA 7). Synd att det inte finns fler bilder att kika på.

~Paul~

Har du sett bilderna som är på EKA:s hemsida? Bilden på Lamnias sida är ju en av de bilderna. Hade gärna sett ett fånglinehål på kniven. Priset var lägre än jag hade väntat mig.
 
Senast ändrad:
Jag vet inte om jag tycker att priset är imponerande lågt direkt. Men kniven ser trevlig ut på många vis, minus det ojämna greppet mot fingrarna och bristen på fånglinehål..
 
Precis. Hade också gärna sett ett fånglinehål. Priset är inte direkt låg. Jag har ingen direkt brådska att köpa kniven med en gång.

Bilderna på EKA-s sida har jag sett många ggr. Hade hoppats på fler.

~Paul~
 
Benchmade Bushcrafter

Vad tycker församlingen om denna Benchmade? Designad av Shane Sibert, S30V, G-10 och en till synes robust läderslida. Kan fås för under $200 over there.
BMBC2_zps7db2efb9.jpg

(Bilden skamlöst lånad från gpknives.com)

//Per
 
Vad tycker församlingen om denna Benchmade? Designad av Shane Sibert, S30V, G-10 och en till synes robust läderslida. Kan fås för under $200 over there.

//Per
Jag gillar den. Hade dock valt ett annat stål till en "bushie". Antingen ett mellanlegerat verktygsstål eller kol. Slidan är designad enligt den skandinaviska traditionen. Kul!

~Paul~
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.