Stort knivintresse - välj din favoritkniv

re

Tänker också på vilket material man skulle använda till själva skaftet. Den här gången tänker jag på något som verkligen blir vatten, blod tätt osv. Några förslag Paul? Gör ju inget om det är lite vackert också.
 
Tänker också på vilket material man skulle använda till själva skaftet. Den här gången tänker jag på något som verkligen blir vatten, blod tätt osv. Några förslag Paul? Gör ju inget om det är lite vackert också.
Beror på. Antingen naturellt eller artificiellt. Det senare är förståss mer tåligt. Jag tänker då på Micarta, G-10, Zytel, kolfiber osv.

När det gäller de naturliga materialen så finns det ingen gräns för hur många träarter, ben och horn det finns där ute.

Du får nog begränsa dig till den ena eller andra gruppen.

~Paul~
 
re

Joo, så är det. Om det blir träd så måste det bli en jäkligt bra stabbad bit iallafall.
Micarta eller g-10 kunder vara intressant också då jag inte gjort såna förut. Hur är g10 o micarta när man blir fuktig om händerna?
 
Gerber E-Z-Out i ATS-34 stål. Det är en s k "First Production Run", dvs den allra första utgåvan som tillverkas i bättre material än i samband med main stream utgåvan.

MinGerberE-Z-OutATS-34bild5.jpg


MinGerberE-Z-OutATS-34bild2.jpg


MinGerberE-Z-OutATS-34bild7.jpg


MinGerberE-Z-OutATS-34bild4.jpg


~Paul~
 
Tupp- uslingen hade inte en chans!! Jag kunde som sagt inte sova så jag gick upp och gjorde lite kamomillte, samt kikade på lite knivar (förstås).

OK, så du jobbar nätter ibland. Intressant.

~Paul~

Ha ha ja jag förstår det. Japp det blir alltid en dator koll när man vaknar.

Japp jag jobbar 4, 8 timmars och 3, 12 timmarsskift på 5 veckor.

Seved
 
Den gäckande Stiga-kniven.

MinStigaknivbild5.jpg


MinStigaknivbild3.jpg


~Paul~

Det är klockrent samma kniv, men min har märkningen "Stainless Steel" lite annorlunda. Det står med vad jag tror är etsade bokstäver "på tvären" över bladet, precis bakom eggen, dvs från undersida till översida av bladet..

Tack igen. Vet du något om hur vanlig kniven är? Jag har inte sett den annat än hos mig och min bror - vi fick varsin.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.