Salomon-sko?

Hej!

Jag skulle vilja ha tap på Salomon Pro Sticky Mid. Jag hittade skon i Paris och den verkar vara precis det jag söker efter. 109€ kostade den där. Tyvärr så behövde jag en halv storlek större skor än vad som fanns tillgängligt.

Några tips? Gärna i Sverige men eftersom jag vet vilken storlek jag behöver så går det bra med sjyssta webbplatser utomlands också.



Pär
 
Va?

Va, inte ett svar på flera timmar? Hur mår ni? Har alla varit ute och åkt långfärdsskridskor idag eller varför dröjer det? 7 minuter är så lång tid det tagit att få svar på någon av de tidgare inläggen jag gjort men idag! Va? 6 timmar nu!


Hepp och skynda på!

Pär
 
beställde i butik

tja
Jag beställde ett par Pro Sticky Low på Naturkompaniet i Västerås (denna alpina metropol). Fick dem på ett par dagar och gick på en tusenlapp. Som hittat. helgoa skor (har på dem nu). Ett par Mid borde väl oxå gå att beställa hos din favóritleksaksleverantör. Visst det kostar mer, men man måste hålla sin lokale handlare glad oxå, annars har man ju ingnstanns att gå å klämma på alla grejor man inte behöver.
/mats
 
Pär,

för att vara en Salomon-sko, så har faktiskt pro sticky hållit oväntat bra. Har varianten med högre skaft, inköpta i Italien. Inga större klagomål efter nästan daglig användning sedan sommaren, men ngn hållbar kvalitetssko är det nog inte frågan om. Sulan är litet onödigt mjuk, skon är inte vattentät osv. Men skön på foten, angenäm i användningen. Någon egentlig alpin användning duger den inte till, men till lättare vandring är den utmärkt.
Köp på nätet om skon passade din fot!

hälsn My
 
Små storlekar

Om du skall beställa på nätet så se upp med storlekarna på salomons dojor. Var själv och provad ett par för inte så länge sedan och mina 46:eek:r fick inte plats i vad de menade var ett par 49:eek:r. Säljaren påstod att de inte gjorde dem i större storlekar... De är alltså väldigt små i storlekarna och om säljaren hade rätt så ligger största storleken på 45 ungefär.
 
Concept Store

På sveavägen i Stockholm finns en Salomon/Adidas Concept Store. Där finns nog alla Salomons modeller.
/Thomas J
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Sivsdotter Salomon Outpath Pro GTX Kläder 0
doomus Alternantiv till Salomon XA Pro 3D? Kläder 2
Laffe Impregnera nya Salomon skor Kläder 4
snowdog Salomon cosmic el haglöfs observe mid? Kläder 0
arniklasses Skillnad på Salomon XA Pro 3D Ultra 2 GTX och förra årets modell Kläder 2
Peter S Salomon XA Pro 3D Ultra - någon annan som har råkat ut för detta? Kläder 17
MrStrumpan Skor: Salomon XA Pro 3D Ultra GTX Kläder 4
joask202 Salomon Quest vs Cosmic 4D? Kläder 4
greenjuice Salomon XA Pro 3D Mid Ultra Kläder 5
luuk Salomon Super Trail XCR Kläder 1
Fiskson SALOMON AUTHENTIC 7 GTX M Kängor! Kläder 0
Kvirre salomon X wings Quicklace snabbsnörning Kläder 4
4n7 Salomon Revo SCS GTX vs Hanwag Banks GTX Kläder 3
Crimper Salomon Karma Kläder 0
100826 Salomon?? Kläder 4
Nettan A Kängor för breda fötter? Salomon? Kläder 16
gost Salomon Snowscape Jacket Kläder 1
amer Salomon M XA serie shorts Kläder 3
eobet Var finns Salomon XA Pro GTX att köpa (stl 44)? Kläder 13
cyrX kängor: Salomon trek 5 GTX Kläder 0
Per J Salomon Super Mountain Guide 9 Kläder 1
tsarpjotyr Docksta Sko Höga Kusten-kängan Kläder 1
Riddleo Trekking / Promenad sko. Kläder 1
Syltburk89 Rätt sko till rätt terräng? Kläder 3
hannulan Gore-tex-sko vs luftig sko Kläder 1
karlssonhenrik Trekking/approach-sko med läderinklädd häl Kläder 5
100826 Haglöfs känga/sko Kläder 2
elohim 'Tibet Anfibio GTX' från Lasportiva - Bra sko..? Kläder 0
Peter Elmlund Scarpa Alpha - en sko för kyla och hög höjd??? Kläder 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.