Fel och rätt!
Som saggt det här en en grundpacklista som alltid blir lite tyngre när man anpassar packningen efter olika turer.
I förstaförbandsväskan ligger det myggmedel mm det är därför den delen väger ca 50 g vist toapapper det har jag faktiskt glömt att nämna så där blev det mer än 6 coola kilon ;-) men man kan ju torka sig med lav så är det coolt igen, kartan ligger i benfickan plus min kompass som väger ca 30 g karta ca 80 g glömde nämna det! men vad har jag för nytta av plånbok och nycklar när jag är ute och vandrar!?
Sen har ni rätt om packpåsarna som jag inte nämner vid namn ;-)
Något att vada med - jag brukar använda mig av mina ben, vad anväder du?
Vad ska jag använda kniven till?
//micke
Raskesven; sa:Inget problem. Finns ingen karta i utrustningslistan heller. Den ligger väl också i klockan, annars går vikten över ocoola 6 kg. Plånbok, nycklar, myggskydd och toapapper behövs inte heller. Reparationsgrejor, kamera, kikare, något att vada med, kniv skulle ge en verkligt ocool vikt. Något packsystem såg jag inte heller till, men de kanske bara säljs?;-)nermander; sa:Funkar det verkligen att orientera med en kompassklocka? Hur tar man ut en bäring på kartan med den t.ex.?
Raskesven
Som saggt det här en en grundpacklista som alltid blir lite tyngre när man anpassar packningen efter olika turer.
I förstaförbandsväskan ligger det myggmedel mm det är därför den delen väger ca 50 g vist toapapper det har jag faktiskt glömt att nämna så där blev det mer än 6 coola kilon ;-) men man kan ju torka sig med lav så är det coolt igen, kartan ligger i benfickan plus min kompass som väger ca 30 g karta ca 80 g glömde nämna det! men vad har jag för nytta av plånbok och nycklar när jag är ute och vandrar!?
Sen har ni rätt om packpåsarna som jag inte nämner vid namn ;-)
Något att vada med - jag brukar använda mig av mina ben, vad anväder du?
Vad ska jag använda kniven till?
//micke