Problem med trangia gasbrännare

Hej!

Var ute och provlagade lite på mitt trangia 25-gaskök igår första gången på riktigt och stötte på patrull.
Köket gick igång fint och hade fin låga, men efter någon minut började det "puttra" om brännaren, lågan "klipptes" av kort till att det till slut lät som ett gammalt propellerplan. Jag kunde avhjälpa det genom att vrida upp gasen på väldigt hög effekt, men då blev maten stormkokad...
Vred jag sedan ner effekten så gick det bra några sekunder innan det börja "puttra" igen.

Har aldrig haft liknande problem med mitt primus-kök och provade att byta gastub utan resultat.

Har jag missat något uppenbart?

Tack!
 
Utan att ha hört själv, men din beskrivning tyder på att det finns mekaniska hinder (föroreningar) i anslutning eller brännare. Reklamera! Rätt är att alltid testa hemma innan man blir beroende av köket.
go tur
 
Hej!

Var ute och provlagade lite på mitt trangia 25-gaskök igår första gången på riktigt och stötte på patrull.
Köket gick igång fint och hade fin låga, men efter någon minut började det "puttra" om brännaren, lågan "klipptes" av kort till att det till slut lät som ett gammalt propellerplan. Jag kunde avhjälpa det genom att vrida upp gasen på väldigt hög effekt, men då blev maten stormkokad...
Vred jag sedan ner effekten så gick det bra några sekunder innan det börja "puttra" igen.

Har aldrig haft liknande problem med mitt primus-kök och provade att byta gastub utan resultat.

Har jag missat något uppenbart?

Tack!

Den kan vara så som med vissa Primus gasollampor att lågan "vänder sig inåt" Jag har haft liknade problem med både brännare och gasollampa. Tips: Prata med Clas på Primus service så hjälper han dig garanterat. Han är väldigt serviceminded
Tel Clas 08-56484237

Lycka till!

Thomas
 
Jag har haft tendens till samma problem. Mitt låter ibland men trodde att detta berodde på att jag hade för lågt tryck på gasolen. Ljudet brukar sluta när jag ökar brännaren. Men det kanske inte ska låta så då heller så kanske är nått knas med min också?
 
Tack för snabba svar!

Låter som jag får knata förbi addnature där jag köpte den, verkar ju lite konstigt att man måste ha på så högt gasflöde för att slippa detta puttrande som sagt var.
 
Jag har haft tendens till samma problem. Mitt låter ibland men trodde att detta berodde på att jag hade för lågt tryck på gasolen. Ljudet brukar sluta när jag ökar brännaren. Men det kanske inte ska låta så då heller så kanske är nått knas med min också?

Ja, när du öser på fullt vänder lågan tillbaka som den ska så det verkar knasa med din också. Ring Clas!

//Thomas
 
Primus

Tack för snabba svar!

Låter som jag får knata förbi addnature där jag köpte den, verkar ju lite konstigt att man måste ha på så högt gasflöde för att slippa detta puttrande som sagt var.

Jag fick mitt utbytt direkt av Primus - helt problemfritt, vänder mig alltid dit med tips ovh råd om dom löser alltid problemet.

//Thomas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Erik3 Problem med Trangia multifuel Kök och brännare 14
tomatchili (EPI)Gas problem på trangia Kök och brännare 2
Obbmundson Optimus polaris problem med underburn Kök och brännare 8
JAXE Hjälp problem med MSR whisperlite 600 int. Kök och brännare 5
avslutmedlemskap0904 MSR WindBurner problem Kök och brännare 0
Ster Problem starta Colman 533 Kök och brännare 8
andy69 Problem med brännaren.... Kök och brännare 14
Urwaldjaeger Problem med nytt Primus Omnifuel Kök och brännare 12
coccozz Whisperlite - problem? Kök och brännare 9
Vägslav primus onmifuel bensin problem Kök och brännare 18
nilkas Problem med Omnifuel Kök och brännare 20
efred Problem med spriten Kök och brännare 11
peterparnes Primus EtaPower MF och bensin problem Kök och brännare 35
barefoot Problem: gul låga på MSR Whisperlite Kök och brännare 14
martinolsson84 Primus Gravity MF - problem med mitt kök. Kök och brännare 4
A-dyk MSR Dragonfly problem Kök och brännare 1
Aico Omni Fuel - mulig problem Kök och brännare 1
sigvardsdotter MSR Whisperlite- fundering/problem Kök och brännare 8
Carassius Problem med Triangabrännare Kök och brännare 9
KamratJonas Problem med nytt primus micron Kök och brännare 10
Nalta_eljest Optimus nova, problem Kök och brännare 8
hedencrona problem med nova Kök och brännare 1
Mz Nova problem? Kök och brännare 1
hdn Problem med Optimus Nova. Barnsjukdom?? Kök och brännare 14
duvillno Optimus Nova problem Kök och brännare 8
jonasryding PROBLEM!!! Primus MFS Kök och brännare 0
ærlige ed KAP-erfaringer og problem. Kök och brännare 1
Norström KAP-problem! Kök och brännare 1
henrikbjorck Problem med vanlig bensin? Skadligt? Kök och brännare 14
0705393389 Problem med mitt MSR XGK2 kök Kök och brännare 0
på tunn is Höga kärl till trangia Kök och brännare 9
Snödrivan Trangia gelbrännare Kök och brännare 1
AndersPH Trangia 25 eller 27, välja storlek? Kök och brännare 23
Hoffmeister Bensin i gasbrännaren Kök och brännare 15
kses Gasflaska inuti Trangia T25 Kök och brännare 3
z_bumbi Överblivna trangia spritbrännare Kök och brännare 0
RolandF Nyköp Trangia Kök och brännare 40
RikCar Vätskematning Trangia GB 74 - FIXAT Kök och brännare 7
RikCar Vätskematning Trangia erfarenheter Kök och brännare 10
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Trangia multifuel x2 lossa Kök och brännare 0
Fattigriddare Byta dysa i X2 trangia Kök och brännare 0
Alucardi Alternativ till Trangias brännarkopp för Optimus Polaris konvertering på Trangia kök Kök och brännare 41
Airfoil Trangia 27 vs vadådå? Kök och brännare 12
JörgenB Trangia 25 ersättare? Kök och brännare 19
Livetiskuggan Trangia triangel Kök och brännare 0
Livetiskuggan Använda Trangia X2 utan köket Kök och brännare 8
BillyAxelsson Passar Trangia Minipanna på Trangia 27 inre kärl? Kök och brännare 2
StinaH Ny på Trangia Kök och brännare 13
Pannkakan16 Kan Optimus gasbehållare användas till Trangias gasbrännare? Kök och brännare 2
turtle Några trangia frågor Kök och brännare 24

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.