PeakUK torrdräkt?


Jag köpte en PeukUK Semi Long jacka i höstas och den är lätt och fungerar toppen. Visst blir jag svettig i den när jag motionspaddlar men det blir jag oavsett vad jag har på mig...

Jag köpte den direkt från England via Peaks webshop och fick bra service. Priset blir ju också bra eftersom pundet står lågt nu.

Kika på:
http://www.kayakstore.net/shop/prod...d=595&osCsid=fe177b53146fd0a313efa92d2abc24a9
 
Klämde och kände rätt mycket på Peak dräkterna och hade jag inte kunnat få hem en Kokatat till ungefär samma pris från USA hade jag nog köpt den andra av deras torrisar, Peak Adventurer.

Dessutom är ju priset även här i Sverige helt ok, det skiljer ju inte många hundralappar efter frakt om du köper den i England jämfört med här Sverige. Tycker idéen med dragkedjan i insidan av benen är riktigt innovativ
 
Senast ändrad:
Om jag någon gång köper en ny torrdräkt blir det definitivt en Creek. Bästa dräkt jag provat. Använder deras Storm byxa nu. Suverän.
 
Har precis köpt en ny "torris" en Ursuit Active Watersport Suit i Goretex!
Den är underbart lätt komma i/ur med bara neoprenmuddar i armar hals! Har provsimmat i den å den är helt tät! Dragkedjan är mkt lätt att hantera å med två "ryttare" kan man dra ner lite överst för bättre ventilation vid motionspaddling om läget är "tryggt" ;)
Sen fick man med både mössa,neoprenhuva å neoprenhandskar!
Den var inte så himmla dyr heller, köpte den på Escape!

/Janne
 
Har precis köpt en ny "torris" en Ursuit Active Watersport Suit i Goretex!
En likadan damp ner här också förra veckan, direkt från fabriken. Det är en specialare som har varma neoprenestövlar, halstätning i latex, manschettringar för torrhandskar (eget patent och monterades här) och sen fullständigt avskalad från allt övrigt, den är svart som natten och saknar reflexer också (av vissa anledningar).

Nu fattas bara fickor för GPS och manschettrings-tången (tillverkas här) och sen är det bara att bada på.
 
Jag beställde en sådan här:

http://www.ewetsuits.com/acatalog/tornado-drysuits-uk-sailing-kayaking.html

Den har fått bra kritik på div forum så jag tog chansen. Priset är ju mkt bra. Hoppas att den kommer om ett par dagar sedan ska jag damma av kajaken och prova. Återkommer med recension.

Har också sneglat på denna, den verkar ju mycket prisvärd! Har mim familj i Canada så alternativet är en kokatat expedition, men då blir det dubbeltcså mycket o frågan är om det är rt det (även om det är väldigt billigt jämfört med i sverige)...

Är mycket intresserad av dina erfarenheter av lomon!
 
Jag

återkommer. Hoppas att den dimper ner efter helgen. Jag ska nämligen få den i julklapp av mina barn :)
 
Lomo'n kom idag.

Jag har packat upp och "torrprovat" den, dvs den har inte varit i vattnet ännu. Vad jag kan bedöma så är utförandet väldigt bra. Sömmar, dragkedjor, kardborreband, latexmanschetter och allmän finish är minst i klass med den PeakUK-jacka som jag redan äger. Jag tycker färgsättningen är snygg, klarröd med grå och svarta partier.

Passformen är också bra, men detta är ju högst individuellt. Jag kunde kanske tänkt mig lite mindre tyg runt överkroppen. Inga problem sitta ner och böja sig framåt eller vrida sig åt sidorna etc. Dragkedjan går tillräckligt långt ner framtill för att kunna användas som kisslucka. Dragkedjan verkar inte heller sitta ivägen så att den skulle orsaka skav.

Tyget är ganska stelt men det verkar det vara även i en del andra dräkter som jag tittat på. Jag skulle säga att det är något stelare och grövre än i min jacka av 3-lagers Goretex XCR, och ungefär samma som i PeakUK-jackan.

Vad det gäller täthet, andningsförmåga och slitstyrka så kan jag såklart inte utala mig. Men jag tycker att dräkten verkar vara riktigt bra och helt i klass med de dräkter jag sett i butiker härhemma.

Leveransen tog 1 vecka.

Har någon fler frågor så ska jag försöka svara, kommer väl att lägga in en recension efter en tids användning.
 
Hur har det gått med torrdräkten? Lever den upp till förväntningarna? Den är ju grymt billig så om den även är ok in action kommer jag nog slå till. Vore juste att kunna komma igång med paddlingen så fort isen släpper.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
MrP Torrdräkt för kajakpaddling? Paddling allmänt 4
tango Välja rätt torrdräkt för paddling? Paddling allmänt 15
anholl Lång och smal torrdräkt dam, tips? Paddling allmänt 0
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Skor till torrdräkt vintertid Paddling allmänt 10
Livetiskuggan Byta muddar på torrdräkt Paddling allmänt 5
Mats L Tips torrdräkt Paddling allmänt 5
Kajakistan Köper torrdräkt/tuiliq för vintern Paddling allmänt 5
Knall Val av torrdräkt Paddling allmänt 23
Kaffekopp Läckande torrdräkt Paddling allmänt 4
Peterspeed Palm Bora Torrdräkt Paddling allmänt 2
hejpådig UL Torrdräkt för Packrafting i fjällen? Paddling allmänt 7
friluftaren Torrdräkt hobieshop? Paddling allmänt 0
friluftaren Erfarenhet kring denna torrdräkt? Paddling allmänt 2
avslutmedlemskap0904 Torrdräkt Paddling allmänt 24
thureb Tips och tricks sköta och trivas med torrdräkt Paddling allmänt 8
McO Problem med våt-/torrdräktsstorlek Paddling allmänt 6
pelle.k Ursuit torrdräkt Paddling allmänt 5
Johan60 Var köpa Kokatat torrdräkt? Paddling allmänt 9
gale warning Erfarenhet av Palm Lofoten Torrdräkt? Paddling allmänt 7
martallen Vilken torrdräkt håller längst? Paddling allmänt 4
khmd Torrt i torrdräkt? Paddling allmänt 12
Veon Nya muddar på torrdräkt Paddling allmänt 6
utesälen Passform torrdräkt Paddling allmänt 4
L.A. Torrdräkt, fluor och miljö Paddling allmänt 3
Trikåmannen Letar efter ny torrdräkt Paddling allmänt 79
manlan Torrdräkt - normalt slitage? Paddling allmänt 11
utesälen Vilka skor till torrdräkt Paddling allmänt 9
Lgm Byte av sockar på torrdräkt Paddling allmänt 1
friluftaren Underställ under torrdräkt? Paddling allmänt 46
avslutat_17_06_20 Reparation/byte av latexmuddar torrdräkt Paddling allmänt 6
Lgm Torrdräkt Paddling allmänt 14
Lgm Torrdräkt Paddling allmänt 7
arild rolla med torrdräkt Paddling allmänt 9
Anders V muddar på torrdräkt Paddling allmänt 18
manlan Hiko torrdräkt - erfarenheter? Paddling allmänt 12
Kal-P-Dal Hur fort simmar man i en torrdräkt? Paddling allmänt 60
tcj Modifiera torrdräkt Paddling allmänt 10
hs Torrdräkt och flytväst? Paddling allmänt 16
robertholmstrom Vattentemperatur och torrdräkt Paddling allmänt 21
avslutad160118 Kort och bred torrdräkt Paddling allmänt 11
Kustridaren Northgear torrdräkt Paddling allmänt 5
Kustridaren Gore-TEX torrdräkt - vart beställa? Paddling allmänt 2
martallen En fråga om torrdräkt för damer Paddling allmänt 3
hannulan Luva/krage på torrdräkt Paddling allmänt 8
Mats Bengtsson Har min torrdräkt slutat andas Paddling allmänt 14
Niftigolebb byxor+jacka eller torrdräkt Paddling allmänt 25
Pyksten Torrdräkt Paddling allmänt 23
Nitsrek Våtdräkt vs torrdräkt? Paddling allmänt 33
miljonmicke Reed torrdräkt-torr? Paddling allmänt 4
bollan PALM Torrdräkt / Jacka Paddling allmänt 8

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.