Paris-Belgien-Holland-Danmark?

Landar (hoppas jag) i Paris om ett par veckor och sen blir det egentligen "raka vägen" hem via Belgien, Holland och Danmark (eller ev färja från Tyskland).

Jag är lite rädd för de här länderna - med tanke på trafik och svårt att hitta tältplatser osv ... (kommer tälta vilt hela tiden, ungefär)

Några områden/rutter som är en aning mer folktomma? Det enda jag vet (eller jag tror jag vet) är att jag vill ta mig genom Ardennerna och stanna ett par dagar i Amsterdam.

Så förslag tack!

Mvh Lars
 
Amsterdam ar langt ifran folktomt och, vad jag minns (minns?), ganska dyrt! :)

Jag har ingen erfarenhet av att cykla i vasteuropa, men av vad jag hort fran andra cyklister verkar det ganska enkelt att hitta taltplatser aven har. Man far kanske planera lite, kanske inte borda fortsatta cykla om man hittar en bra plats tva timmar innan det blir morkt trots att man har kraft kvar i benen. Nar jag cyklade genom osteuropa fragade jag folk pa vagen om jag fick talta i deras tradgard (eller ja, jag fragade om de kande till nagon taltplats och nar de rekommenderade en camping 30 km bort sag jag valdigt trott ut.... :), ibland ingar det mat och sallskap i taltplatsen och det var ofta mycket trevligt!

Ar cyklingen fran Paris ett satt att pumpa ut det sista ur cyklingen for denna gangen? Sa ar det for mig... Jag har cyklat 700 mil fran Bangkok och tankte vara i Chengdu om ett par veckor. Flyger till Rom den 17 april for att avsluta med en manad genom ett varigt europa (vilket kan vara blott och kallt snarare an varigt och romantiskt). Tar formodligen inte den snabbaste vagen genom alperna, men fran Zurich blir det raka vagen till Eindhoven (dar jag har en van...) och sedan hemat. Bor i Malmo sa det ska val ga ganska snabbt...
 
Amsterdam, dyrt? Ja, för vissa kanske - med tanke på utbudet. Men jag lovar att jag ska hålla mig i skinnet. :)

Jo, du har rätt - det är nog lugnt med tältplatser, men min erfarenhet säger att blir man påkommen med att tjuvtälta i många delar av världen så får man mat eller en nyfiken pratstund eller en öl eller vad som helst - men i västeuropa får man skäll, hahaha

Ja, jag kom över en billig biljett från ouagadougou i burkina Faso till Paris - och den sista sträckan är till för att avafrikanisera mig och njuta av kvalitativ choklad under de sista veckorna innan jobbet börjar.

Är trött på Afrika nu - sitter mest och planerar/fantiserar över höstens/vinterns tur.

tack för svaren.

Lars
 
Amsterdam, dyrt? Ja, för vissa kanske - med tanke på utbudet. Men jag lovar att jag ska hålla mig i skinnet. :)

Jo, du har rätt - det är nog lugnt med tältplatser, men min erfarenhet säger att blir man påkommen med att tjuvtälta i många delar av världen så får man mat eller en nyfiken pratstund eller en öl eller vad som helst - men i västeuropa får man skäll, hahaha

Ja, jag kom över en billig biljett från ouagadougou i burkina Faso till Paris - och den sista sträckan är till för att avafrikanisera mig och njuta av kvalitativ choklad under de sista veckorna innan jobbet börjar.

Är trött på Afrika nu - sitter mest och planerar/fantiserar över höstens/vinterns tur.

tack för svaren.

Lars

Nu är du självklart skyldig att avslöja vad nästa resa blir, eller kommer det med i nästa blogginlägg? :)
 
Eur är inte så dumt, varför cykla runt i sanden och ödemarken och bland jobbiga typer, när man kan ta en tur längs floderna med öl och slott och restauranger och fin asfalt och coola brudar och LBS's och så ! Men det är ju synd att det inte finns något Surabaya el Tretes el Pattaya i närheten här ...
 
Nu är du självklart skyldig att avslöja vad nästa resa blir, eller kommer det med i nästa blogginlägg?

Det kan jag inte svara på, eftersom jag bollar med idéer till 4-5 olika rutter och områden... :)

Välkommen tillbaka till Europa

Tack - fast flyget går inte på 6 timmar...

Eur är inte så dumt, varför cykla runt i sanden och ödemarken och bland jobbiga typer, när man kan ta en tur längs floderna med öl och slott och restauranger och fin asfalt och coola brudar och LBS's och så ! Men det är ju synd att det inte finns något Surabaya el Tretes el Pattaya i närheten här ...

Det finns öl och floder även utanför Europa. Och jobbiga typer finns det i Europa med, har jag hört.

Och varför cykla när man kan åka buss? Och varför åka buss när man kan stanna hemma? Varför prata när man inte har något att säga?
 
Om du inte nödvändigtvis måste tälta utan mest söker billigt boende rekommenderar jag www.couchsurfing.org - finns massor med holländska medlemmar som säkert glatt ger dig både sovplats och trevligt sällskap.

min erfarenhet av cykling i nederländerna är att det är oerhört lätt och trevligt, eftersom det finns cykelvägar överallt, även mellan städer. belgien har nog färre sådana men söndagscykling (racer eller picknick-varianten) är vanligt där, så i vart fall torde trafiken vara van cyklister.
 
Och varför överhuvudtaget stiga ur sängen ? Sorry och ursäkta om jag skrev något dumt... !, förra sommaren cyklade jag hem till Swe från Geneve, en skön och lagom utmaning för mig, med många slott och öl och medeltida städer och backar och floder och så längs vägen, super-cool sight-seeing !!!!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.