nytt Hilleberg

Skrev en rad till Hilleberg:

Enligt skvaller så kommer det dyka upp nya modeller av NALLO.......

mina frågor är då
stämmer det?
om ja.......med vilka förändringar?
och när kommer det

Och de svarade:

Hej,

Nallo blir lite förändrat till nästa år. Vi tar modellen ytterligare ett steg mot det ultralätta! De blir lägre i fotänden, och 2-mans modellen höjs 10 cm i huvudänden. Nytt material i yttertältet sänker också vikten.
Nallo kommer också i GT-utförande med större absid!
De nya tälten kommer vid årsskiftet.

/hilleberg ab
kenneth westman
 
Märkligt..!

Hej Henrik!
Undra om Hilleberg installerat en "cookie" i min skalle...?
Gick nämligen och funderade på just dessa förändringar
eftersom jag letar efter ett 1-2mans tält, och har sedan tidigare ett Nallo3 som jag är nöjd med.

Synd bara att det antagligen blir ett budgettält för min del av annat märke, då reskassan i vinter är hårt ansträngd!

Tycker att Hilleberg skulle lansera ett "lätt-lätt" tält som riktar sig till "svensson"-campare som kanske är ute 2-4 gånger per år i bra väder. Denna grupp har mycket att välja på utomlands om man studerar tex REI eller Campmore´s sortiment(Hoppas cookie´n funkar nu..).

Undra vilka fler nyheter det bli?

MVH!
 
Re: Märkligt..!

theDude; sa:
Tycker att Hilleberg skulle lansera ett "lätt-lätt" tält som riktar sig till "svensson"-campare som kanske är ute 2-4 gånger per år i bra väder.

Finns det inte en jäkla massa tält som kvalar i den genren? Måste det vara Hilleberg?

?

/Anders
 
Det felar väl ganska ofta på att det ska vara just lätt-lätt. Få tillverkare av billigare tält av ´hygglig kvalité håller så låg vikt som hilleberg....eller har jag fel?

Att hilleberg skulle göra ett billigare tält för mindre extrem användning känns inte troligt tycker jag. Naturligtvis vill de inte riskera att deras namn på något vis förknippas med ett tält som inte klarar åretrunttältning eller ett tält som på något vis utstrålar mindre kvalité. Jag tror detta skulle kunna vara förödande för en tillverkare med en sådan utalad kvalitetsprofil som hilleberg har. De försöker inte vara billiga....de försöker vara bäst.

Nallo är väl annars deras "lättvikts svensson tält" som är lite billigare och kompromissar en aning jämfört med hillebergs övriga tält. Tunnare golvväv och mindre staglinor tex. gör tältet billigare och lättare men längre än så tror jag inte hilleberg vare sig vill eller bör gå. Inte om de vill behålla sin, i alla fall i Sverige, väl etablerade kvalitetsprofil...

/Andreas
 
Ang. budgettält!

Jo, Anders Mossing nu är det ju såhär att denna tråden just handlar om Hilleberg och deras kommande nyheter.
Men jag förstår att du vill vara lite kontroversiell och skapa debatt å så...!

Kan dock konstatera att jag bara fick ett användbart tipps när jag tidigare efterlyste förslag på lättvikts budgettält(tvådukar, 1-2000:) för en till två pers!


Skulle vara intressant och se om du kunde komma med förslag på var jag kan köpa ett sådant tält i Sverige!
 
Är absolut ingen tältexpert och känner inte till så många olika tält. Men ett som borde kvala in är ett tält som jag haft (men fick lämna tillbaka pga fabrikationsfel).

Mountain Hardwear Windlight 2 heter det och vägde (enligt tillverkarens uppgift) drygt två kilo. Kostade mig 1700 bagare på Wått & Torrt i Sundsvall. Lite skum konstruktion dock men det duger i finväder.

Ett begagnat "dyrtält" kanske?

Fridens!

/Anders
 
NY Nallo GT

Jag har sett nya Nallon redan. Jag bor i Estland och Hilleberg tillverkas ju här. Jag var pa besöken till fabriken. Nallo GT ser ganska bra ut. Men tyvärr har den olika stanglängden nu- stangen i mitten är längre än andra. Blir lite krangligare.
Och tyvärr har den ocksa bara en ventilation öppning. Jag tror att det är för lite. Nammatj för exempel har ju tva. Men den har väldigt liten packvolym och den är lätt ocksa.
Förlat min dalig svenska.
 
Rain

Dina språkkunskaper duger gott, och det är inte det som är det viktiga! Har du nåt mer skvaller från Hillebergs (jag menar om du har varit på deras fabrik eller så).

/Håkan
 
Re: NY Nallo GT

Franz321; sa:
Jag har sett nya Nallon redan. Jag bor i Estland och Hilleberg tillverkas ju här. Jag var pa besöken till fabriken. Nallo GT ser ganska bra ut. Men tyvärr har den olika stanglängden nu- stangen i mitten är längre än andra. Blir lite krangligare.
Och tyvärr har den ocksa bara en ventilation öppning. Jag tror att det är för lite. Nammatj för exempel har ju tva. Men den har väldigt liten packvolym och den är lätt ocksa.
Förlat min dalig svenska.

Är Hilleberg billigare i Estland????
 
Finns på bild...

skinny; sa:
Skrev en rad till Hilleberg:

Enligt skvaller så kommer det dyka upp nya modeller av NALLO.......

mina frågor är då
stämmer det?
om ja.......med vilka förändringar?
och när kommer det

Och de svarade:

Hej,

Nallo blir lite förändrat till nästa år. Vi tar modellen ytterligare ett steg mot det ultralätta! De blir lägre i fotänden, och 2-mans modellen höjs 10 cm i huvudänden. Nytt material i yttertältet sänker också vikten.
Nallo kommer också i GT-utförande med större absid!
De nya tälten kommer vid årsskiftet.

/hilleberg ab
kenneth westman

Antar att det är nya NALLO GT som finns på hillebergs hemsida. Det är en bild med en julhälsning inlagd efter att man väljer Europe.
Ser fint ut!

/Andreas
 
Hilleberg katalog

Hillebergs katalog för år 2002 finns nu i tryck, där kan man titta på bilder och läsa om "nya" Nallo 2

Per
 
Hemsidan har haft de nya tälten bland de andra tälten ett tag nu oxå. Om man inte orkar vänta på katalogen och kanske missat att de kommit upp där. Men det var som sagt ett tag sedan....

http://www.hilleberg.se

/Andreas
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Joakim.e Nytt fjälltält, Kaitum 3, Dome 3 eller annat? Bo och sova 12
andy69 Nytt Hilleberg tält som släpps 2016! Bo och sova 75
skral Gröna färgen (svart) på nytt Hilleberg Nallo Bo och sova 8
Broder Bob Nytt Hilleberg tält Bo och sova 3
mårtenm Nytt liggunderlag. Fått reklam från "treksea" Bo och sova 6
Sjösimmerskan Tältlinor spännare Hjälp med tältlinespännare till nytt Jack Wolfskin Exolight II Bo och sova 1
Gråbuse MSR Hubba Hubba Nx 2 - vad är nytt för 2018? Bo och sova 1
Masken49 Behövs nytt tält ? Bo och sova 9
Mediana Hjälp med inköp av nytt tält Bo och sova 15
Glännman Suck dessa tält. Inte nöjd med soulo, vilket nytt? Bo och sova 17
Qvarfordt90 Hjälp med nytt tält Bo och sova 18
nicko_ Hjälp mig tänka kring nytt tält för fjällbruk Bo och sova 28
seww Behöver input, nytt tält 1-pers (lista!) Bo och sova 50
flierman Behöver köptips nytt tält 3pers Bo och sova 26
Trekkforlife då var det dags för nytt tält! behöver lite hjälp Bo och sova 27
Mediana Behöver tips på nytt tält inför Kungsleden Bo och sova 22
Markholm Köpa nytt tält, HJÄLP!!! Bo och sova 15
claeshugo Nytt tält 2 mans kupol Bo och sova 17
SafeSurfer Nytt kupoltält för två, HB tarra eller staika? Bo och sova 7
per.bore Nytt tält och sovsäck Bo och sova 17
camoscio nytt tält - laser? Bo och sova 7
Mezzner Nytt tält, Typ Ringstind 2 Bo och sova 9
aksello Vaude Power Atreus, nytt tält, ev till salu Bo och sova 4
Glännman Dragkedja sönder på nytt tält, vad göra ? Bo och sova 9
Ulvskog Nytt 2 pers. lättviktstält Bo och sova 13
Teknikern Köpa nytt "tälthelv*te" eller måste jag sy själv? Bo och sova 26
aneper Göra om/sy nytt innertält till stort tunneltält Bo och sova 11
Leffe357 Nytt tält Bo och sova 12
lokatten Behöver tips på nytt 2-3 mans tält Bo och sova 4
_coffe_ Nytt tält, tips sökes?! Bo och sova 10
raketjan Nytt tält, mycket som ska stämma ! Bo och sova 5
johan01 dags för nytt tält och liggunderlag - vilket..? Bo och sova 2
nsidirop Nytt tält - vad välja? Bo och sova 16
cwmint Nytt tält, vad välja? Bo och sova 6
niklas1965 Köpa nytt solotält. Bo och sova 7
jbella Nytt tältsystem Bo och sova 2
Eva_Lundgren Nytt liggunderlag från Everest (Stadium) Bo och sova 0
pal2 Nytt fjällrävantält Bo och sova 0
kojja nytt liv i sovsäcken? Bo och sova 7
hdn Nytt liggunderlag Bo och sova 11
Sjöberg Nytt Nallo Bo och sova 9
Strykarräven Nytt tält - men vilket? Bo och sova 31
zeromaker Inköp av nytt tält Bo och sova 0
Weox Kondens på innertält ? Bo och sova 18
Kalkylarn Hilleberg Sand Bo och sova 4
Kalkylarn Hilleberg Atlas Bo och sova 1
Snödrivan Unna Hilleberg + tarp Bo och sova 5
Marsko6647 Köpa enstaka tält-peg till Hilleberg tält Bo och sova 7
magkar80 Hilleberg, hjälp med tältstång. Bo och sova 5
oscarhav Hilleberg Anaris utan vandringsstavar Bo och sova 1

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.