Kommer du ha med något värmetäcke till honom? Jag hade både ett regntäcke och sen den där fleecejackan som jag nämnde (från Hurtta). Regntäcken kan ju bli ganska kalla och jag tänkte om han kommer att gå runt i lägret på kvällarna så kan det ju vara bra med ett varmt täcke. Man tenderar ju att börja frysa lite när man kommit fram.
Fördelen med tuberna är att dom syns. Har man sån info i en benficka och skulle bli hittad medvetslös vet jag inte om man skulle börja kolla i fickor och liknande.
Behöver du ha selen till honom? Iofs kan den ju inte vara så stor om han bara väger 5 kg =P Smidigt att kunna bära honom, är aldrig några problem med en hund som inte vill gå framåt då =)
Jag köpte teleskopstavar. Dom var riktigt smidiga. Bara att fälla ihop och sätta fast i ryggsäcken när vi var på tåget eller dom gånger jag inte ville ha stavarna (jag blev lite trött i axlarna av dom ibland). Tror dom hette något med Diamond... typ som dessa; http://www.outnorth.se/black-diamond/trail-shock.php
Vad är det för torkade färskfoderburgare han får? Jag kör på färskfoder i vanliga fall och när jag byter över till torrfoder inför vandring blir hon alltid kass i magen. Hade ju varit jättesmidigt att kunna fortsätta ge färskfoder även på fjället =)
Kul att han tycker om klövjan! Många hundar gör ju det =)
Ja, täcken är inräknat i packningen redan. Kommer ha ett "vanligt" och ett tjockt, varmt. Båda ifrån Hurtta. Använder nästan bara deras grejor. Och jag använder alltid sele på honom när han går med flexikoppel. Han har på tok för klen hals för att klara häftiga ryck. Halsband har jag bara i stadsmiljö egentligen, och då med vanliga koppel.
Han äter Nordic färskfoder, sp+ burgare. Och de finns även i torkad form vilket är otroligt smidigt när man är iväg och inte har tillgång till kyl. Sen kombinerar jag de med ett foder av lammkött från Ziwi Peak som är högenergifoder (det som han även får som godis till vardags).
http://www.fodersnabben.se/50-pack-sp-torkade-burgare-p-1165-c-226.aspx