Nya point65 modeller

Jag undrar lite över de ny P65 modellerna. Vad jag förstår är alla modeller nya (K1:eek:rna vill säga) och designade av Wirsén. Vad skiljer egentligen mot de gamla? Tillverkas även de nya modellerna i Estland och finns dom i sådana fall att köpa där till billigare pris?
Är det nån som vet?
 
loova; sa:
Vad skiljer egentligen mot de gamla? Tillverkas även de nya modellerna i Estland och finns dom i sådana fall att köpa där till billigare pris?
Är det nån som vet?

1. sök i forumet det har diskuterats
2 Svar ja de tillverkas i estland
3 Nej det kan man inte enlit uppgift

antar att den stora anledningen till den nya Linen är att de själva skall äga rättigheterna till formen vilket de uppenbarligen inte gjorde med de gamla.
 
Point K1XP & nya Point K1RS

Jag har en XP och är extremt nöjd. Bättre prestanda får man leta efter. Jag har provat det mesta. Bekräftas i test av Sea Kayaker Magazine (Världens ledande kajaktidning) december 03. Dom var ju hänförda. Har köpt en K1RS till tjejen nu. Designen är inspirerad av XPn fast i mindre format. Point 65 har tagit kajakdesign ett steg längre. Wirsén är en sann visionär och har här fått in en fullträff. Dessa kajaker har inget att göra med dom trötta Estlandskajakerna som nu avverkar sin 12:e (!) säsong. Snacka om föråldrad design

loova; sa:
Jag undrar lite över de ny P65 modellerna. Vad jag förstår är alla modeller nya (K1:eek:rna vill säga) och designade av Wirsén. Vad skiljer egentligen mot de gamla? Tillverkas även de nya modellerna i Estland och finns dom i sådana fall att köpa där till billigare pris?
Är det nån som vet?
 
Re: Point K1XP & nya Point K1RS

severin; sa:
Jag har en XP och är extremt nöjd. Bättre prestanda får man leta efter. Jag har provat det mesta. Bekräftas i test av Sea Kayaker Magazine (Världens ledande kajaktidning) december 03. Dom var ju hänförda. Har köpt en K1RS till tjejen nu. Designen är inspirerad av XPn fast i mindre format. Point 65 har tagit kajakdesign ett steg längre. Wirsén är en sann visionär och har här fått in en fullträff. Dessa kajaker har inget att göra med dom trötta Estlandskajakerna som nu avverkar sin 12:e (!) säsong. Snacka om föråldrad design

loova; sa:
Jag undrar lite över de ny P65 modellerna. Vad jag förstår är alla modeller nya (K1:eek:rna vill säga) och designade av Wirsén. Vad skiljer egentligen mot de gamla? Tillverkas även de nya modellerna i Estland och finns dom i sådana fall att köpa där till billigare pris?
Är det nån som vet?

Jag har själv en XP och är nöjd än så länge. Fast jag har inte jämfört med särskilt mycket. Din beskrivning är ju helt fantastisk; antingen är du insyltad med Point 65:s ägare eller så har jag en kanonkajak...
 
Jadde,
Lite rörigt med inlägg och citat kors och tvärs, men inte för att jag på nåt sätt ogillar min kajak men det var inte jag som uttryckte mig så resevartionslöst i mitt omdöme, det var Severin det.
 
Re: Point K1XP & nya Point K1RS

severin; sa:
Jag har en XP och är extremt nöjd. Bättre prestanda får man leta efter. Jag har provat det mesta. Bekräftas i test av Sea Kayaker Magazine (Världens ledande kajaktidning) december 03. Dom var ju hänförda. Har köpt en K1RS till tjejen nu. Designen är inspirerad av XPn fast i mindre format. Point 65 har tagit kajakdesign ett steg längre. Wirsén är en sann visionär och har här fått in en fullträff. Dessa kajaker har inget att göra med dom trötta Estlandskajakerna som nu avverkar sin 12:e (!) säsong. Snacka om föråldrad design

Bra att du är nöjd för att Din kanot fick bra kritik. Vad är det som är så innovativt med XP:en? Wirsén har kopierat lösningar från andra kanoter. Vad är nytt?
Vad har XP:en som inte andra kanoter har?
 
Re: Point K1XP & nya Point K1RS

severin; sa:
Jag har en XP och är extremt nöjd. Bättre prestanda får man leta efter. Jag har provat det mesta. Bekräftas i test av Sea Kayaker Magazine (Världens ledande kajaktidning) december 03. Dom var ju hänförda. Har köpt en K1RS till tjejen nu. Designen är inspirerad av XPn fast i mindre format. Point 65 har tagit kajakdesign ett steg längre. Wirsén är en sann visionär och har här fått in en fullträff. Dessa kajaker har inget att göra med dom trötta Estlandskajakerna som nu avverkar sin 12:e (!) säsong. Snacka om föråldrad design

Snacka om att vara insyltad i Point 65...
 
Fast om man är så jäkla pro för nåt fabrikat som Severin är, så skulle det skänka nån slags trovärdighet om det framgick vem han är. Bläddrar man i tidigare inlägg så bidrar inte heller detta till ett balanserat intryck, samtidigt som man kan se att Severin levererar kritik till de som öppet är Trapper-färgade.

Ta den där Jadde t ex, han hymlar inte; utöver sitt nickname anger han sitt fulla namn, samt har dessutom en bild som omedelbart gör att man känner att det här är en kille som vet vad han snackar om! (Jag har dessutom för mig på nåt sätt att han är en jäkel på att köra bil.)
 
käre örebroare.. låt oss nu inte inledas i smutskastningens yra tillstånd utan låt oss istället enas som de kajakpaddlare vi ändå uteger oss för att vara. kajak som kajak. länge leve wirsén!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
soren_dk Point65 - Modeller Paddling allmänt 2
Katten03 Seabird expedition LV vs Point65 Jolly Roger Crunch? Paddling allmänt 3
uffe-puffe Point65 vinner pris Paddling allmänt 8
frega Point65 XP18 - sjöegenskaper & kvalitet? Paddling allmänt 11
blomer Laga Point65 plast kajak Paddling allmänt 0
torger Någon som provpaddlat nya Point65 XP18? Paddling allmänt 109
Trilla Point65 picnic Paddling allmänt 13
nosslrak Point65 SeaRover Paddling allmänt 0
Guppi Trapper vs Point65 eller någon annan Paddling allmänt 3
Mike C Point65 förbättringstips? Paddling allmänt 3
Heiner Reval Expedition vs. Point65 XP Paddling allmänt 3
KillerKaninen önskar åsikt om Point65 crunch vs Prijon Paddling allmänt 1
r-u-x Point65 Navigator Roder Paddling allmänt 1
loova Fotstöd till Point65:a Paddling allmänt 5
Kajakob Utrustning till point65 XP, vad skall man tänka på? Paddling allmänt 12
andreaz POINT65 i KONKURS Paddling allmänt 19
fiddeliten Point65 i Estland? Paddling allmänt 1
abh Varför Point65? Paddling allmänt 38
Packningsvolym hos Point65/Mari/Reval Paddling allmänt 1
Fredric Uthyrning av Point65-kajaker? Paddling allmänt 7
nikesorn Någon som har erfarenhet av Point65 K1 S Paddling allmänt 2
nikesorn Är Point65 K1 R rundbottnad elr flatbottnad? Paddling allmänt 8
Damitri Point65 från Estland?? Paddling allmänt 1
wallacegromit Point65 VR eller R? Paddling allmänt 1
Point65? Paddling allmänt 4
Beslutsångest: Point65 eller Prijon seayak Paddling allmänt 6
joakim.hansson.79 Surfski behöver råd och tips på modeller Paddling allmänt 3
Offshore4ever VKVs 100-modeller sökes Paddling allmänt 16
freetime Riktigt snabb havskajak...Vilka fabrikat/modeller ska jag titta på? Paddling allmänt 21
hassex Nya modeller Paddling allmänt 0
Nya Modeller Paddling allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.