Malmö-Bryssel

Hej. Jag undrar hur långt det är att cykla från Malnmö till Bryssel och hur lång tid man kan räkna med att det tar enkel resa. Jag gissar på runt hundra mil och tio dagar, men jag vet inte riktigt.. Är det rimligt att cykla den sträckan om man är normaltränad och inte gjort någon längre tur förut?

Har inte hittat någon bra kartsida på internet som kan mäta cykelavstånd. Finns det?

Kan man åka tåg tillbaka med cykeln som bagage?

Tacksam för svar.

Mvh Magnus
 
man kan

mäta avståndet på google.se . på kartor och anvisningar

du kan även dra om vägen utefter vart du vill cykla.
det finns en hel del andra kartor att använda på nätet. sök i forumet.

10 mil om dagen borde väl gå. beroende på hur tungt du lastar och hur mycket du vill cykla kontra turista. Själv är jag nybörjare och räknar med att snitta 10 mil. Kanske borde du vänja dig vid sadeln och cykeln innan. men det kanske du är. van alltså.
Vila en dag under tiden är nog att rekommendera.

när du väl lämnat sverige finns mycket leder att välja bland. Sök på google om cykling i tyskland och Belgien så lär du finna fina förslag.

tåg hem är billigt. Jag och min fru skall ta cyklarna från södra tyskland hem. på tåg. Vi tänker packa ner dem i lådor för att kunna åka expresståg samt i sverige. Om du bokar på www.bahn.de tre månader i förväg och inte är så noga med exakt tidpunkt så kan det bli billigt. Boka till Köpenhamn sen från köpenhamn kan du ju ta dig själv. Jag erfar att när man blandar in sverige och SJ på Bokningen så blir det genst dyrt.
vi har hittat hela vägen hem för under 1000:- per person inkl liggplats. ett byte (köpenhamn).

önskar dig en god tur och gläds över att cykling är på väg uppåt och vi får vara med.

/h
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.