Lundhags?

Funderar på att köpa en Lundhags V8 Spirit >60 till min sambo,är det någon som har erfarenhet av denna säck?
 
Lundhagssäckar

Jag skulle inte rekommendarea lundhagssäckar, eftersom de så sent har börjat att tillverka ryggsäckar. Det är mycket möjligt att de har köpt upp ngt annat fabrikat & bara trixat dit sin logga, Kängorna är de bästa, men ryggorna och käderna verkar inte vara genomarbetade.
//Nyman
 
Lundhags ryggsäck

Hej, Jag köpte nyligen en Lundhags V8 >70. Jag har inte använt den särskilt jätte mkt. Men jag var ute på en skidtur nu i påskas under 2 dagar. Jag packade i 26 kg i säcken för att prova hur den känns vid lite tyngre bördor. Vi åkte ca en 5 mil på dessa dagar. Mitt omdöme om säcken är att den är alldelse utmärkt. Den sitter mkt bra på ryggen utan att ligga emot allt för mkt och ge upphov till en svettig rygg. Det jag kanske kan klaga lite på är att locket är kanske lite litet. Men jag kan helt klart rekomendera denna säck. Den ligger ju mkt bra till i pris också. Dam modelen borde vara ungefär likvärdig.

Mvh

Jimmy Andersson
 
Lundhags ryggsäck vs. Berghaus

Jag har också köpt en V8 så min Berghaus får gå i välförtjänt pension.

För tidigt att uttala sig innan jag gjort en riktig veckotur i fjällen. Men den avlastar bättre än min Berghaus. Den har jag aldrig lyckats att få avlastning på.
Däremot tror jag det är svårt att nå samma slitstyrka som de gamla Berghaussäckarna som var "made in England".
Det kanske inte är hela världen eftersom priset är betydligt lägre. Återkommer senare.

Mvh Björn
 
I den prisklassen är det svårt att hitta bättre säckar

Lundhags säckar ska ju jämföras med liknande. Haglöfs Shosho ligger i samma prisklass men är ljusår efter, speciellt på damsäckarna. Haglöfs damer måste se ut som Ukrainska kulstöterskor... Lundhags Säckar är visst genomtänkta. Deras erfarenhet av säckar är kanske inte den längsta men tidigare hade dom Lowe Alpine säckar vilka är i toppklass. Men det som gäller när man köper säck är att prova. Köp på öppetköp och ta hem och prova. De säckar som passar tex mig behöver inte passa er...

Bär inte ihjäl er /Ingvar
 
Lundhags vs Berghaus igen

Oj vad trött jag blir!

Detta är ett diskussionsforum där vuxna människor diskuterar ideér, delger erfarenheter mm. Mao inte ett forum för spydigheter. Punkt!
Jag ska vara tydlig om det var något som var otydligt.
- Lundhags avlastar på mig bättre än Berghaus.
- Bärsystemet känns mycket bra.
- Kvaliteén utalar jag mig inte om pg. av:
Jag har hunnit med några ryggsäckar sedan 60-talet. Det är bara att konstatera att det brukar ta tid innan svagheter (som inte är uppenbara) i konstruktioner visar sig.

Mvh Björn
 
Hörru Kongo Lasse!

Jag undrar vilken kommentar som du tyckte tillförde mest din eller Björns?
Har man något att säga tex att Lundhags avlastar bättre måste man väl få göra det om man vill det!

Jag brukar inte lägga ner energi på att klaga på andras inlägg men detta tyckte jag var väl tråkigt gjor t av Lasse Kongo!!!
Så vad kan jag bättre göra än att citera din förebild, den riktiga Lasse Kongo i "Torsk på Tallin"

"Ähhhhh HÅLL käften!!!"

för DU hade faktiskt inget vettigt att säga....

/Andreas som heter så på riktigt...
 
Jämförelser med Victor...

Med er övriga på detta forum tänkte jag höra om någon gjort jämförelser med Victor innan köp i butik eller ännu bättre ute verkligheten. Jag funderar också på vad som skulle vara bäst för sambon i en rimmlig prisklass och jag tycker Haglöfs Victor verkar vara ett väldigt bra alternativ men jag har även sneglat på Lundhags.

Någon som jämfört?

/Andreas
 
Victor vs Lundhags

Jag har jämfört dessa säckar ett tag. Dock endast i butik och på nätet etc.

Lundhags vinner på bärbältet och priset men förlorar i övrigt. Victor verkar vara en robust, ren säck med bra variationsmöjligheter. Båda sitter mycket bra på mig, Victorn något tightare. Lundhags har en tveksam öppning inuti frontfickan som verkar väldigt klen. Jag har hört vissa som har klagat på Victorns hårda bärbälte. Vet inte själv om detta är ett problem. Kolla i Utemagasinets förra nummer (ej senaste).

Martin
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
stormfrog Hur står sig Lundhags Saruk Expedition 110+10 L mot konkurrenterna? Transportera 1
Vindskydd Lundhags ryggsäckar Transportera 4
kungjohan Lundhags Dovre eller Gneik Transportera 2
JonasPaulsson27 Lundhags 75 V8 eller V12 Transportera 0
Lappen69 Lundhags Jamten 75 Transportera 6
Farbrorvattenmelon Lundhags Gneik - topplocket? Transportera 0
Wolfred Uppgradera ryggsäck från Lundhags 75+10 till Osprey 105 Transportera 3
Valpish Lundhags V12 90L Transportera 1
volodymyrp Lundhags V8 vs V8 spirit vs V12 as a first backpack Transportera 3
Nuppenizer Skillnaden på Lundhags V8 och V12 Transportera 11
chala Ryggsäck Lundhags V8 Spirit 60 Transportera 2
jodo Lundhags V8 spirit 60+10 vs Bergans Trollhetta 75 L Transportera 5
Mr. O Lundhags ARX Transportera 0
pontare Bergans Trollhetta 95L eller Lundhags V8 90L Transportera 0
Oskar R. Lundhags Omnis 20 Transportera 0
rungo Lundhags v8 90 liter Transportera 5
cederquist Lundhags V8 90 Transportera 3
Niithro Lundhags Dovre 50 vs Fjällräven IGM 80 Extrem?? Hjälp! Transportera 1
da_flower Lundhags Alpha vs Haglöfs Oxo vs Norröna Nansen Transportera 1
jens_ Erfarenheter/tankar kring Lundhags Ultra 60 Transportera 9
mipert Det gick inte så bra för Lundhags "Next" (ryggsäcken som vann designtävlingen 2007) Transportera 21
aemolin Lundhags Troja 80 Transportera 11
kakapo Lundhags Next? Transportera 2
Stalefish Lundhags Kampai??? Transportera 11
andeb Erfarenheter av Lundhags Troja Transportera 2
avslut1008 Lundhags V8 dam Transportera 0
elgfrode Lundhags Outback 55? Transportera 0
smilla Lundhags Spirit 50 el 60 liter ? Transportera 4
vonlarsson Haglöfs vs Lundhags... Transportera 10
Martin Fjäderlätt Nya Lundhags Motion en seger för Vulcanisterna! Transportera 2
Johan es Lundhags V8 Spirit >50 L? Transportera 1
bergholm Lundhags T25 Endurance Transportera 1
Goffe Lundhags Military Transportera 0
Dahlin Kvalitetsproblem på Lundhags? Transportera 8
da_flower Diskussion angående Lundhags Motion serie Transportera 7
Beleg Lundhags V12 Transportera 10
Ehlana Lundhags nya Transportera 20
sdlfrst Victor eller Lundhags V12 Transportera 3
danielnorgren Lundhags V8 Transportera 7
hanspers Norröna Stetind vs. Lundhags v.8/v.12 Transportera 19
mandrake Lundhags V12 - testad? Transportera 1
cjonsson Lundhags? Transportera 6
lundhags ryggsäckar? Transportera 1
drullputtee Lundhags ryggsäckars vara eller inte vara Transportera 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.