Lundhags Troja 80

Tja!
Har tyvärr ingen erfarenhet förutom att jag provat den. Kändes riktigt bra! Funderar dock på att köpa en Troja 95, behöver en större rygga. Skulle också vilja veta mer om dessa ryggsäckar!
MVH Mathias
 
Jag har en Troja Spirit 60 som jag är supernöjd med!
Den sitter jättebra, är lätt att packa/komma åt i, har bra förvaringsfickor som man kommer åt under gång... Den lilla "dagturssäcken" finns det dock viss förbättringspotential för (rymmer ca tre äpplen...) men förutom det så tycker jag det är en jättebra ryggsäck.

/Anna
 
Hej!
Blev lurad av utrustad.se att det fanns en Troja 95. Jag mejlade en fråga om den och då tog de bort den ur sortimentet. Jaja nu har jag beställt en Troja 80 från dem så om ett par veckor kan jag berätta exakt hur den är!
 

avslutad210712

Gäst
södervall; sa:
Hej!
Blev lurad av utrustad.se att det fanns en Troja 95. Jag mejlade en fråga om den och då tog de bort den ur sortimentet. Jaja nu har jag beställt en Troja 80 från dem så om ett par veckor kan jag berätta exakt hur den är!

Det fanns en Troja 95 i fjol men den finns inte i årets sortiment.
 
avslutad210712; sa:
södervall; sa:
Hej!
Blev lurad av utrustad.se att det fanns en Troja 95. Jag mejlade en fråga om den och då tog de bort den ur sortimentet. Jaja nu har jag beställt en Troja 80 från dem så om ett par veckor kan jag berätta exakt hur den är!

Det fanns en Troja 95 i fjol men den finns inte i årets sortiment.

Tråkigt att du beställt en redan...känner en som ska sälja sin 95a...
 
södervall; sa:
Tja!
Ajdå... Varför ska han sälja den? Var han inte nöjd?
Alltså, han var jättenöjd, även hans sambo som hade en 80. Det enda är ju vikten (och priset) men så som han beskrev det när han försökte få mig att köpa var att vikten kan reduceras väsentligt om man t ex skippar regnponchon, topplocket o lite sånt. För er som gillar att skära, klippa eller på andra sätt modifiera/rippa/göra garantin ogiltig så finns det nog en hel del skräp att ta bort.
 
Ok, skönt att höra! Vikten tycker jag inte var så farlig.. 3,5kg, Inget problem! Gillar inte den där klippa och skära gjejen.. några hundra gram hit och dit spelar ingen större roll.
 
södervall; sa:
Ok, skönt att höra! Vikten tycker jag inte var så farlig.. 3,5kg, Inget problem! Gillar inte den där klippa och skära gjejen.. några hundra gram hit och dit spelar ingen större roll.
Är det din inställning så finns det förutsättningar för att du kommer gilla ryggan skarpt. En del grymma komfortlösningar. Var skitsugen men, men...när det regnar manna har den fattige ingen sked, eller hur är det man säger?
 
Vättlefjäll skrev:
södervall; sa:
Ok, skönt att höra! Vikten tycker jag inte var så farlig.. 3,5kg, Inget problem! Gillar inte den där klippa och skära gjejen.. några hundra gram hit och dit spelar ingen större roll.
Är det din inställning så finns det förutsättningar för att du kommer gilla ryggan skarpt. En del grymma komfortlösningar. Var skitsugen men, men...när det regnar manna har den fattige ingen sked, eller hur är det man säger?
Jo om jag hade menat priset kan man säga så men jag pratade bara om vikten... Tycker också att den är dyr.. men jag köper inte utrustning föränn jag kan köpa något rejält... billigare i längden!
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
andeb Erfarenheter av Lundhags Troja Transportera 2
stormfrog Hur står sig Lundhags Saruk Expedition 110+10 L mot konkurrenterna? Transportera 1
Vindskydd Lundhags ryggsäckar Transportera 4
kungjohan Lundhags Dovre eller Gneik Transportera 2
JonasPaulsson27 Lundhags 75 V8 eller V12 Transportera 0
Lappen69 Lundhags Jamten 75 Transportera 6
Farbrorvattenmelon Lundhags Gneik - topplocket? Transportera 0
Wolfred Uppgradera ryggsäck från Lundhags 75+10 till Osprey 105 Transportera 3
Valpish Lundhags V12 90L Transportera 1
volodymyrp Lundhags V8 vs V8 spirit vs V12 as a first backpack Transportera 3
Nuppenizer Skillnaden på Lundhags V8 och V12 Transportera 11
chala Ryggsäck Lundhags V8 Spirit 60 Transportera 2
jodo Lundhags V8 spirit 60+10 vs Bergans Trollhetta 75 L Transportera 5
Mr. O Lundhags ARX Transportera 0
pontare Bergans Trollhetta 95L eller Lundhags V8 90L Transportera 0
Oskar R. Lundhags Omnis 20 Transportera 0
rungo Lundhags v8 90 liter Transportera 5
cederquist Lundhags V8 90 Transportera 3
Niithro Lundhags Dovre 50 vs Fjällräven IGM 80 Extrem?? Hjälp! Transportera 1
da_flower Lundhags Alpha vs Haglöfs Oxo vs Norröna Nansen Transportera 1
jens_ Erfarenheter/tankar kring Lundhags Ultra 60 Transportera 9
mipert Det gick inte så bra för Lundhags "Next" (ryggsäcken som vann designtävlingen 2007) Transportera 21
kakapo Lundhags Next? Transportera 2
Stalefish Lundhags Kampai??? Transportera 11
avslut1008 Lundhags V8 dam Transportera 0
elgfrode Lundhags Outback 55? Transportera 0
smilla Lundhags Spirit 50 el 60 liter ? Transportera 4
vonlarsson Haglöfs vs Lundhags... Transportera 10
Martin Fjäderlätt Nya Lundhags Motion en seger för Vulcanisterna! Transportera 2
Johan es Lundhags V8 Spirit >50 L? Transportera 1
bergholm Lundhags T25 Endurance Transportera 1
Goffe Lundhags Military Transportera 0
Dahlin Kvalitetsproblem på Lundhags? Transportera 8
da_flower Diskussion angående Lundhags Motion serie Transportera 7
Beleg Lundhags V12 Transportera 10
Ehlana Lundhags nya Transportera 20
sdlfrst Victor eller Lundhags V12 Transportera 3
danielnorgren Lundhags V8 Transportera 7
hanspers Norröna Stetind vs. Lundhags v.8/v.12 Transportera 19
mandrake Lundhags V12 - testad? Transportera 1
cjonsson Lundhags? Transportera 6
mattes Lundhags? Transportera 10
lundhags ryggsäckar? Transportera 1
drullputtee Lundhags ryggsäckars vara eller inte vara Transportera 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.