Luleå ligger nyspolat (länk till bilder)

Regn är aldrig kul men visst kan det göra underverk på nersnöade eller frostade isar. Just nu ligger isarna kring Luleå helt nyspolade. I lördags blåste det friskt och naturen uppmanade mer tillsegling än skridsko så det blev till att ta fram issurfgrejerna. Härligt, full syra och sköna skärande gippar på fantastiska isar, här finns det några bilder: http://lvk.unx.nu/album/Issegling.shtml

Idag har inte ens jag dragit på mig grejerna och åkt ut på isarna på grund av det ihållande regnandet och det myckna vattnet på isarna men i morgon vänder vinden på nord,vattnet rinner av och det klarnar upp med härlig utstrålning som följd och då blir det nya härliga natturer i vår fina skärgård.

/Jocke
 
Otroligt coolt!!

Jag åker själv "bara" långfärdsskridsko, men issurf ser ju helccolt ut.

Jag är grymt avundsjuk på era isar, men jag hade faktiskt skridskopremiär här i Falun förra helgen, men nu är isen borta en stund igen.

Väldigt bra bilder oxå.

Kör hårt!!

Niclas
 
Re: Otroligt coolt!!

Niclas; sa:
...Jag är grymt avundsjuk på era isar, men jag hade faktiskt skridskopremiär här i Falun förra helgen, men nu är isen borta en stund igen...

Jag bor i Vika utanför Falun och hann åka tre gånger på Kyrkbytjärn innan isen försvann. Men i morse så var det en ny tunn ishinna igen, även om jag inte hyser några större förhoppningar då det fortfarande är för varmt på dagarna!

/Tomas
 
Lite coolt

Rendalen; sa:
... även om jag inte hyser några större förhoppningar då det fortfarande är för varmt på dagarna!

... men nätterna är långa och kallare. Är vädret klart och luften torr, kan det vara upp till +3 - +5 ºC i luften utan att isen smälter p.g.a. kylning från utstrålning och avdunstning. Nu är vattnet väl avkylt, så med bara några få klara nätter kan vi nog ha is igen.

Håll modet uppe!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.