• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

lågutbildade = lite halvkorkade !?

vad kan man dra för slutsatser genom att titta på en persons utbildningsnivå?

  • A:

    Röster: 13 32.5%
  • B:

    Röster: 3 7.5%
  • C:

    Röster: 22 55.0%
  • D:

    Röster: 2 5.0%

  • Totala väljare
    40
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Empati är inte synonymt med EQ. EQ går som sagt inte att mäta, inte empati heller för den delen. IQ går dock att mäta hyvsatt och som du insett så är det stabilt över tid. 10 poäng är ganska mycket och har inget med felmarginal att göra men jag orkar inte ha en föreläsning i statistik också.
Daniel Goleman påstår att EQ går att mäta? Har du några källor att stödja dig på?

Jag vet vad felmarginal är, jag har studerat ganska mycket statistik.

wow, de var mäkta imponerade då gissar jag!
Du behöver inte alltid vara ohövlig för att folk inte håller med dig?
 
Du som förklarat exakt vad risk är för din flickvän kan väl förklara för oss exakt vad EQ är för något. Hur tycker du att begreppet skall operationaliseras?
Jag vet vad risk är, eftersom jag studerat det begreppet i finansmatte kurser. Däremot, EQ har jag inte studerat. Jag bara hänvisar till vad Daniel Goleman säger. Jag själv vet inte så mycket om EQ, annat än de få böcker jag läst i ämnet. Men jag har inga faktiskta kunskaper och har ingen bra definition. Kanske kan Googling visa vad Goleman anser?
 
wow, de var mäkta imponerade då gissar jag!

Inte särskilt. Och vederbörande var övertygad om att människor kan både höja sin IQ och EQ. Men eftersom du verkar veta bättre än den forskare jag var i kontakt med skulle det vara intressant och höra dina kunskaper inom ämnet ?

Berätta vad du vet, jag är nyfiken ?
 
Jag lovar, det finns ingen forskare i världen som är intresserad av vad du tycker är uppenbart.

Idag så ser det i all fall ut på det sättet rent forskningsmässigt. Skall det nyanseras så är empati någon personen "lär" sig innan 6-7 årsåldern men jag tyckte inte det var relevant för denna diskussion.

När det gäller EQ så har du fått en mindre del av denna, det kan jag säga uti från din charm i denna tråd. Sen så är EQ och empati inte samma sak.

Att ha empati är en del av "Emotionell intelligenskvot", Men har du total avsaknad empati kan du ändå har hög EQ. Du är dock då troligen en mycket farlig psykopat.

Med andra ord du är otroligt social begåvad , du ber mig troligen att fara åt helvetet på ett sådant sätt att jag ser fram mot resan. det sista jag upplever är när du med ett leende hänger upp mig på en köttkrok. Där efter gå du vidare till någon fest där alla vill vara din vän.

(lite musik från en Alfred Hitchcock)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.