Lätt och liten pump

Jag letar efter en så lätt och liten pump som möjligt, med dessa specifikationer:

1) Liten (volym viktigare än vikt)
2) Lätt (helst under 50gr)
3) Bilventil
4) Klara att få upp cirka 8 bar/110 psi
5) Spelar ingen roll om det tar lång tid att pumpa
6) Gärna med "pumpslang"
7) Gärna humant pris

Tips?
 
Leyzene

Hej!
Jag använder en sådan Leyzene micro floor drive HP. Kostade omkring 500 kr om jag inte minns fel. Har pumpat både racerdäck och tjockdäcken till min långfärdscykel och hittills har det fungerat alldeles kanon. Det som är skönt är att man kan ta stöd mot marken och slippa sitta och hålla emot med handen för att inte förstöra ventilen.

www.lezyne.com
 

Bilagor

  • Skärmavbild 2013-02-21 kl. 17.05.24.png
    Skärmavbild 2013-02-21 kl. 17.05.24.png
    85.5 KB · Visningar: 891
Senast ändrad:
Hej!
Jag använder en sådan Leyzene micro floor drive HP. Kostade omkring 500 kr om jag inte minns fel. Har pumpat både racerdäck och tjockdäcken till min långfärdscykel och hittills har det fungerat alldeles kanon. Det som är skönt är att man kan ta stöd mot marken och slippa sitta och hålla emot med handen för att inte förstöra ventilen.

www.lezyne.com

Hej,
Tack för tips, men behöver en lättare och mindre (för rullstol, ska alltid tas med, vid punktering finns ingen brådska att pumpa snabbt).

Har tittat på:

Topeak Race Rocket HP Mini Pump 78 gr
http://www.wiggle.co.uk/topeak-race-rocket-hp-master-blaster-mini-pump/

Lezyne HP Drive 77 gr eller Sport Drive HP 75 gr
http://www.lezyne.com/products/hand-pumps/high-pressure#tab-2

Men tar gärna något mindre/kortare om det finns. Och jag vill ha hand-pumpat, ej patron då jag behöver kunna ta med på flyg.
 
Jag tror att den Lezyne som du länkar till är ett bra köp. Har provat en på mässa men inte köpt någon då den jag har fortfarande fungerar fint. När den ger sig blir en en sådan.
 
Topeak Mini Morph. Får plats i en neccesär, klarar högt tryck (hopvikbar fotpump (går iofs köra med bara händer), tycker det är fördel om man inte har gorillastarka armar, men för rullstol kanske det går bort?). Enda nackdelen för mig är att den saknar tryckmätare, men stod inte på din spec vad jag såg. Hittade min på bike24.de, finns säkert på några fler ställen
 
Tack för alla svar!
Det blev en Topeak Race Rocket HP Mini Pump och den känns ganska gedigen för priset. Ska prova den i praktiken till våren, behövde som tur var inte använda den under resan jag köpte den till, men den följer alltid med i lagnings-kitet under sitsen numera.
 
Gaspatroner

Hej.
Har haft ett par små pumpar men slängt dem pga dess oduglighet. Köpte gaspatroner som jag är helnöjd med och tar liten plats i packningen. Blir kanske något dyrare i längden men hellre det än saker som inte funkar. Finns att köpa i stort sett varenda cykelaffär.

/jimmy
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.