Kurs i Kanadensarpaddling

Någon som känner om det finns någon kurs eller certifiering för kanadensarpaddling. Vet att det finns längre utbildningar där de har detta i utbildningen. Men jag är mest ute efter att vidareutveckla mina kanadadensarpaddlingskunskaper till en högre nivå.
 
Nästan säker på... Jo, jag är nästan säker på att svenska träkanoter, möjligen Sjöviks folkhögskola (det verkar finnas ett nära samarbete) har några kortare kurser också. I vilket fall som helst är det nog mödan värt att ta kontakt med dem, (just nu är visst hemsidan stängd för ombyggnad), för finns det någon som har koll är det nog Bosse! Hittar Du ingen kurs kunde vi kanske se om intresse finns att ordna något via utsidan? Här finns ju folk som är superduktiga! Anna
 
Har redan varit i kontakt med Sjöviks folkhögskola och de ska anordna någon typ av kurs. Sen har det anordnat kanoträffar och liknande här på utsidan men intresset har dock inte varit så stort.
 
Det blir en kurs i vår, som senare har en uppföljning med mer avancerad paddling. Kolla in www.sjovik.eu efter nyåret, så skall det finnas info där.
Bosse
Friluftsliv - hantverk - ledarskap
Sjöviks fhsk
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.