Deltagare sökes till gratis mini-kurs

Förening Nordisk Instruktörslicens för havspaddling verkar för utbildning och kompetensverifiering av instruktörer. Arbetet började för några år sedan, och har nu börjat ge frukt i form av många instruktörslicenser. Du kan läsa mer om instrukörslicenssystemet på http://www.paddla.nu/instruktorslicens/

Men fler instruktörer ska det bli! Under Stockenträffen (se http://www.orust-kajak.se/stockentraffen.html ) ska kandidater genomgå kurs och avlägga prov för licens. I proven ingår att leda turer. Tjörns Kajakklubb har tagit på sig att engagera folk som ska agera "elever" under dessa turer. Nu behövs det fler!

OBS att turer hållas fyra dagar, lördag 27/8, söndag 28/8, måndag 29/8 och tisdag 30/8! Du kan delta en eller flera dagar, allt efter ditt önskemål.

Turerna kommer att vara "vanliga" ledda turer i de vackra vattnen väster om Orust, men därutöver innehålla viss instruktion. Den exakta arten och graden av den instruktionen kommer att variera, framför allt beroende på deltagarnas kunskapsnivå och behov, men även på vad just den aktuella kandidaten ansetts behöva träna.

Blöta övningar, dvs. räddningsövningar, kan komma att hållas. Deltagande i sådana övningar är självfallet frivilligt och kommer i vilket fall alltid att ske under slutet av turen. Det kommer alltså att vara nära till det torra ombytet.

Turerna startar kl 0900 (därmed avses att deltagarna ska vara helt sjöklara) lördag, söndag, måndag och tisdag. Samling på stranden Stockens Camping vid, exakt plats anges med skyltar eller utrop. Kontrollera anslagstavlan för sista-minuten-information. Turerna beräknas återkomma till Stocken ungefär kl 16 alla dagarna.

Medtag normal kajakutrustning men också dricksvatten, lunch och annan önskad förtäring.

Du som vill vara med, anmäl dig till mig, epost som i rubriken eller tjornkajak@yahoo.com, telefon 0702-04 12 77
 
Medtag kajak

Med anledning av några frågor jag fått, vill jag förtydliga det ovanstående: Den som ska delta, måste själv ordna kajak och annan utrustning.

hälsningar
Jens
 
Anmäld, samåkning?

Jag har anmält mig till ovanstående, men kommer som det ser ut jobba mig upp till Stocken från Göteborg med kollektivtrafik. Om någon mer ska med som har en bil med en sittplats och utrymme för en väska med leksaker, så pyntar jag gärna för samåkning.
Jag ska delta lördag 27e och söndag 28e, och tänkte dra upp fredag eftermiddag.
Hörs?
/Erik
 
Fler deltagare måndag-tisdag

Kul att se att så många vill vara med - jag har fått en hel del anmälningar för lördagen och söndagen (dock inte helt fullt).

Men vi skulle behöva lite fler deltagare måndag 29/8 och i synnerhet tisdag 30/8! Kan du inte vara snäll och kolla en gång till om du kan göra dig ledig och vara med, det skulle vara till stor hjälp för certifieringssystemet. Själv får du ju en alldeles utmärkt extra kajakkurs (med möjlighet att själv påverka övningarnas innehåll)

Läs mer under http://www.orust-kajak.se/stockenprogram3.html
eller på websidan för Nordisk Instruktörslicens,
http://www.paddla.nu/instruktorslicens/

Anmälan till mig, epost i detta ärende tjornkajak@yahoo.com, men det går också bra med min ordinare epost, kajaken@yahoo.com

hälsningar
Jens
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kvark Tips sökes, Paddla rinnande vatten (Småland) Paddling allmänt 5
Hamplan Sökes: turförslag kayak, 3-4 dagar Paddling allmänt 2
josefinw Kajaker/kanoter sökes till klimatmanifestation i Göteborg Paddling allmänt 0
LennartW Kanotplats i Uppsala sökes Paddling allmänt 4
lina__85__hotmail.com Sökes tips på paddling i södra Sverige! Paddling allmänt 4
rvqrat Paddlare till Åre Extreme Challenge sökes (akut) Paddling allmänt 1
Paddla med hund Paddelkompis sökes Paddling allmänt 4
PontusLundh Andrahandsvärde & lite annat - Visdom sökes (: Paddling allmänt 18
Offshore4ever VKVs 100-modeller sökes Paddling allmänt 16
Ahlstedt Paddla Nynäs - Sandön - Fårö: Kunskap sökes! Paddling allmänt 67
JohanC Sökes: Storbystade paddlare Paddling allmänt 11
rasmus.bt Kajakinstruktör till sommarläger sökes! Paddling allmänt 2
LillaElin Åsikter sökes!! Paddling allmänt 15
Anders262 sökes: Aquanaut LV Paddling allmänt 3
diderichsen hängivna vinterpaddlare sökes i stockholmstrakten Paddling allmänt 7
delfinen paddlingskompis-sökes-Åland-märket Paddling allmänt 2
Nitsson Paddeltips i Svealand / södra Svea sökes Paddling allmänt 1
TreeWalker Kanottur i Småland sökes Paddling allmänt 6
dalasjosonen_hotmail.com Forsfarare i Skåne sökes Paddling allmänt 1
marshen Tips sökes för havskajak och barn Paddling allmänt 9
Öresundaren Råd sökes Paddling allmänt 17
Sten_GBG Paddelkompis till norska fjordar w30 sökes akut!!! Paddling allmänt 0
rocketroll2 Kajakbyggare/bygglokal sökes Paddling allmänt 1
mellis75 Sökes: Paddlingsleder i Lettland Paddling allmänt 0
Mezzner Roder till motionskajak sökes Paddling allmänt 3
bombom Paddlare sökes - för ÅEC Paddling allmänt 1
Nanoq Tips sökes inför bygge av rollningskajak Paddling allmänt 6
Arbogot 2 kanotplatser sökes i Stockholm under V429-430 Paddling allmänt 0
Kalle E Astronom sökes för akut problem! Solen går fel. Paddling allmänt 17
Arbogot Information sökes om Ålands skärgård: Ekerö till Åbo Paddling allmänt 2
VEIKALS Hjälp sökes om paddling i Vitryssland Paddling allmänt 2
tomas77 Paddlare sökes Paddling allmänt 1
T_N_B Hjälp! Kanotplats sökes Paddling allmänt 0
Avslut090305 Kajakplats sökes! Paddling allmänt 0
alien Macfie eller Gedda träkanadensare sökes! Paddling allmänt 1
SNABBA KANADENSARE SÖKES Paddling allmänt 1
Träkajakpaddel sökes Paddling allmänt 1
Wibrån Med kajak från Amungen ner till Dalälven och havet. Paddling allmänt 2
gabrielarthur_norr Till Svenska Högarna - bästa färdvägen? Paddling allmänt 7
YvonneJson Paddla till Birka? Paddling allmänt 8
krilars Paddling från Åland till finland Paddling allmänt 16
NJUTERISOLNEDGÅNGEN Skor till torrdräkt vintertid Paddling allmänt 10
MrNiklas Tips på kajak till kort person Paddling allmänt 8
thureb Kajaksports luckor som ersättning till Valleys VCP luckor? Paddling allmänt 1
Tibbelit Köpa paddel till kajak - Seahawk? Paddling allmänt 5
tapinim köpråd till min första kajak Paddling allmänt 8
Crillekotten Packluckor till Albatross Paddling allmänt 4
carpe.diem Däck / hjul till Linder kanotvagn Paddling allmänt 4
ChrL Söker neoprenlucka till Necky Looksha. Någon som säljer alt. kan sy? Omkrets 124cm, bredd 29cm, längd 46cm Paddling allmänt 1
MartinR Kajakpaddel till barn, vingpaddel eller inte? Paddling allmänt 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.