Hiko Hiker+ - Erfarnheter??

Hallå,
Håller som bäst på att få ihop prylar inför sommarens paddling.

Jag får erkänna att jag är en s.k. "e-bay addict" som handlar allt jag behöver på e-bay för att spara pengar.

Hittade Hiko Hiker+ flytvästar för under 600 spänn. Dessa ligger över 1000 spänn i Sverige....

MEN!! Deras storlekar förbryllar mig. Jag är lite "underlång". Min längd är inte tillräcklig i proportion till min vikt.

Enligt tabellen skall min längd ha M eller L och min bredd ryms inte i skalan. Har c:a 100cm mot tabellens max på 86cm.

Frågan är m.a.o. om en underlång person kan använda en sådan? XL eller XXL osv.... Är dom verkligen så oflexibla??

Obs! Vet ingen butik i närheten där man kan prova....
[Ändrat av barret 2006-04-26 kl 09:57]
 
Hej!

Har tyvärr inget svar på din fråga däremot undrar jag om du har tips på sajter där du handlar....Är oxå sugen på att spara en slant eller två...
 
Generellt handlar jag på e-bay. Man får granska kritiskt innan man slår till och kolla betalningsmetoder att dom passar....annars finns det bra butiker på internet i USA och Tyskland främst för specifika artiklar. Inlines, elektronik och kamerapryla e.t.c. Hittills har jag aldrig blivit blåst vilket är gemene svensk stora fasa...

Har c:a 160 inköp där senaste två åren och har nog "sparat" 30000-40000 spänn på det. Vart lite överaskad själv, men räknar jag med att jag sparat 100 Kr per inköp, vilket är mycket lågt räknat, så blir det ju 16000 Kr.

Ett typiskt exempel är när jag behövde skaffa ett nytt Flexi-koppel till hunden. Kollade med min lokala handlare som begärde 349Kr för det. Stort 8m koppel ville jag ha. Kollade runt på e-bay och hade en ny inom en vecka för under 200Kr.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
manlan Hiko torrdräkt - erfarenheter? Paddling allmänt 12
wildenstam Hiko Lars tights Paddling allmänt 11
soljesp Hiko Joker eller salty dog? Paddling allmänt 5
Sandin Hiko torrdräkt Paddling allmänt 4

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.