Har Start fästvalaltejp bytt kletighet i år?

Tog bort skiten och la på lite swix burkvalla istället och det var mycket bättre! Där fick man för att man prövade att vara lat med lite tejpvalla

Har inte testat Rex tejp. Men kan starkt rekommendera dig att testa den röda Start tejpen vid kallföre. Jag själv brukar ha ett par skidor med start tejpen, och resten av skidorna vallar jag upp efter rådande före. Om jag känner mig lat och inte orkar valla, då tar jag bara tejpskidorna och drar ut och åker.
 
Hurra i normal kyla...

Nu har jag testat i minus 8 och hårda spår med årets nya tejp och det funkar bra - fästet bra som tidigare. En härlig solig dag med någon mm nysnö i hårda spår - det var som balsam för själen och bara att diagonala utan saxning även uppför - precis som det ska vara.

Men årets tejp funkar sämre i plusgrader än den gamla och den nya måste monteras på varma skidor och tejpen ska också vara rumstemp.

Nu ska bara min förkylning ge med sig så jag kan ge mig ut igen.

/Patrik
 
kort lycka...

Har nu åkt ett antal gånger och senast hade det blåst rejält och i spåret låg barr och pinnar så tejpen slets bort mekaniskt. Lätt att få bort resterna med vallaväck och sickel men då det var dax att tejpvalla igen tog tejpen slut. en rull räckte till 2,5 par skidor (=5 stycken skidor). Inte särskilt drygt avseende omvallning men å andra sidan - åker man bara på snö varar tejpen länge men den är uppenbarligen inte så tålig för nötning mot pinnar och barr. Och tyvärr inte så lång tejplängd på en rulle. dax för ny rulle a 150 SEK hos min handlare.

/Patrik, i ett nu tö-blött Blekinge och därför längdskidvila
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.