Gubbvarning för TNF

The North Face breda distribution med framför allt skaljackor har, tycker jag, sänkt varumärket rejält. TNF-loggan syns lite överallt på stan och känns definitivt inte speciellt "het". Undrar om man kan köpa sig ett ex på Galne Gunnar kanske.

Kläderna blir naturligtvis inte sämre för att de syns allt mer, men risken är att det blir lite Skogsmulle-varning över märket.

Bara en betraktelse från en betraktare.
 
Man kan ju sätta en egendesignad logga över så har man genast fått en mycket bättre och framförallt helt unik jacka. Har färgen på jackan också betydelse för kvaliten?
 
Fast om man har en egen logga kan ju inte andra veta hur cool jacka man har. Det måste ju vara ett märke som är så ovanligt att vanliga dödliga inte känner igen det, men samtidigt så pass vanlig att andra som är lika coola eller värre känner igen det. Man kanske skulle starta ett märke där man måste uppfylla vissa krav för att få bära det, så att man sållar bort skogsmullar och dylikt.
 
So?

Rocke; sa:
The North Face breda distribution med framför allt skaljackor har, tycker jag, sänkt varumärket rejält. TNF-loggan syns lite överallt på stan och känns definitivt inte speciellt "het". Undrar om man kan köpa sig ett ex på Galne Gunnar kanske.

Spelar det någon roll? Utrustning för friluftsliv har jag för funktionen, inte för utseendet eller hur "heta" olika märken är. Välanvända grejer, även om de ger mullevibbar inger respekt, inte något varumärke. Men visst kan man hålla med om att det finns många som köper just TNF-prylar och sedan bara använder dem i stan. TNF kanske går samma väg som Peak, modemagasinen är viktigare än funktionen.
 
Nä, det är inte lätt att vara ball när kreti och pleti köper gore-tex!

Så länge dom håller funktionen skiter jag fullkomligt i var dom säljs och till vem. TNF gör prisvärda (nåja) kläder med god funktion. What's more to ask for?
 
Rocke; sa:
...men risken är att det blir lite Skogsmulle-varning över märket...

Var inte Göran Kropp en skogsmulle som liten, eller var det Skinnarmo? Alla ska vi börja vårt friluftsliv någonstans. Skogsmulle är en viktig väg ut naturen för många barn. Just barnen kanske inte bryr sig om dina uttryckssätt, men många hårt och idéellt arbetande mulleledare kanske är måttligt roade av att framställas som töntmönster nr 1A. Men troligast är att de låter dig gå där och vara häftig utan att ta någon större notis om dig.
 
Rocke; sa:
Undrar om man kan köpa sig ett ex på Galne Gunnar kanske.

Det mest intresanta i originalinlägget var information om att vâr kollega Tigertämjaren har en Friluftsbutik! Bra och passande namn, dessutom.

(Galne Gunnar: kunde man fâ lite rabatt pâ TNF kanske? Nu nár det inte ár nàge coolt lángre?)

Mvh / Mats
 
Hoppla!
På endast fem timmar har fem oroliga TNF-bärare (?) kännt råtönt-stämpeln i pannan. En i timmen och ändå har vi har inte sett slutet än.
Antagligen kör ni SAAB och har keps också!!!

Hälsningar från Rocke, som haft en favoritjacka vid namn Mountain Light och hör och häpna inledde sin frilufts-bana i mulle och sedan som scout.
 
Jag har en liten blå haglöfs ramsäck som jag fick när jag var 8 eller 9. Jag bär den fortfarande och har nu blivit 32.
Får jag vara med i inneklubben?
 
Rocke; sa:
The North Face breda distribution med framför allt skaljackor har, tycker jag, sänkt varumärket rejält. TNF-loggan syns lite överallt på stan och känns definitivt inte speciellt "het". Undrar om man kan köpa sig ett ex på Galne Gunnar kanske.

Kläderna blir naturligtvis inte sämre för att de syns allt mer, men risken är att det blir lite Skogsmulle-varning över märket.

Bara en betraktelse från en betraktare.

Hur menar du, blir det skogsmullestämpel på sådana kläder folk har på sta'n? Borde det inte vara tvärtom?

TNF m fl märken är ju också konstruerade för uteliv och mig veterligen kan det både blåsa och regna på sta'n så de borde uppfylla sitt syfte där liksom i skogen.

/Stefan
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.