Granite Gear från England? Priset?

Kan bara jämföra med vad vi fått för priser. En Vapor Trail i senaste leveransen gick på 112 dollar och frakt 14 dollar. 112+14=126 dollar.

126 x 6,9 = ca 870 kr
Moms, tull och postens avgifter = ca 345 kr

Totalt: 870 + 345 kr = 1215 kr


114 pund (exkl frakt dock) x 14,5 = 1653 kr + frakt 60 kr har jag för mig från den butiken, totalt cirka 1720 kr.

// Jocke
 
Fördel USA

Pundet kostar väl 13.80. Det blir 80 kr lägre pris men ändå en stor fördel för att köpa fån USA. Gäller det generellt för uteprylar?
Har ni fått någon mängdrabatt?
Vilken affär har ni handlat hos?
 
Re: Fördel USA

JMel; sa:
Pundet kostar väl 13.80. Det blir 80 kr lägre pris men ändå en stor fördel för att köpa fån USA. Gäller det generellt för uteprylar?
Har ni fått någon mängdrabatt?
Vilken affär har ni handlat hos?

Vet inte hur det är med andra prylar, vet dock att GPS ligger mycket under pris. Jag själv ska nog beställa en Garmin 60CSx inom kort då jag fixat lite specialrabatt ;)

// Jocke
 
Nu har jag också slått till på en Vapor Trail (regular)från ultralightoutdoorgear. Jag kunde inte låta bli eftersom mitt försäkringsbolag betalar 25%. Det verkar i alla fall som den kostar 1500 kr inkl frakt minus 330 kr från försäkringsbolaget lika med 1200 kr. Ett kap om den är så bra som det verkar.

Mange
 
Stormange; sa:
Nu har jag också slått till på en Vapor Trail (regular)från ultralightoutdoorgear. Jag kunde inte låta bli eftersom mitt försäkringsbolag betalar 25%. Det verkar i alla fall som den kostar 1500 kr inkl frakt minus 330 kr från försäkringsbolaget lika med 1200 kr. Ett kap om den är så bra som det verkar.

Mange

Jag bara undrar vad ditt försäkringsbolag har med ryggsäckar att göra, men det verkar ju bra...
/Rasmus
 
Razzle-Dazzle; sa:
Stormange; sa:
Nu har jag också slått till på en Vapor Trail (regular)från ultralightoutdoorgear. Jag kunde inte låta bli eftersom mitt försäkringsbolag betalar 25%. Det verkar i alla fall som den kostar 1500 kr inkl frakt minus 330 kr från försäkringsbolaget lika med 1200 kr. Ett kap om den är så bra som det verkar.

Mange

Jag bara undrar vad ditt försäkringsbolag har med ryggsäckar att göra, men det verkar ju bra...
/Rasmus

Jag blev bestulen på en ryggsäck för ett tag sedan. Fick 70 % av återanskaffningsvärdet från försäkringsbolaget direkt på banken. De återstående 30 procenten får jag om jag skaffar en ny liknande ryggsäck.

Mange
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.