Dunväst

Hej!

Jag har sökt mig fördärvad här på forumet om dunvästar men jag har fortfarande inte lyckats bestämma mig.

Jag är ganska "satt" och bredaxlad på 175cm/90kg och letar efter en dunväst som jag kan använda civilt men som är fungerar som förstärkningsplagg på tur.

Det jag ställer mig lite frågande till när jag läser om Marmot Zeus, WM Flight Vest eller Patagonia Down Sweater är hur ömtåliga de är och om de överhuvudtaget fungerar civilt som det yttersta plagget med lite vind och något enstaka regnstänk.

Tar jag den andra extremen och tittar på en väst från ex Boomerang eller Gant så är de extremt tunga.

Alla tips är välkomna (även avseende storlekar för mig)
 
Jeg har WM Fligth L. Er 187cm og 85 kg, med gjennomsnittlig kroppsbygning. Jeg kunne vært litt større, og L ville fremdeles passet "alle veier". Likevel sitter Flight veldig godt. God stramning i livet. Stor krage varmer halsen godt. Store lommer til å varme hender eller oppbevare votter. Meget god kvalitet. Eneste som trekker ned er prisen.
 
Tack för svaret Bjørn!

Jag hoppas att jag tolkar dig rätt i att L vore rätt storlek för mig samt att du är nöjd med din Flight och att den fungerar även till vardags.

Patrik
 
Du tolker meg rett Winell, jeg tror L vil være riktig størrelse for deg. Kvalitet og utførelse er meget god på Fligth, men prisen er også stiv . Andre billigere vester er Rab Microlight Vest, The North Face Nuptse Vest og Sir Joseph Koteka Vest . Selv Klattermusen Bore Vest.er billigere. Jeg kjøpte min WM-vest fra USA, men selv da ble den rimelig dyr.

Fligth er tynn, men varmer godt. Jeg bruker dunvest mest om vinteren når det er -15 grader og kaldere som forsterkningsplagg når jeg går. Fligth er også så tynn at den kan brukes under en skalljakke.

Det jeg liker best med Flight er at vind ikke kommer inn ved armhulene, noe som lett ville skjedd på andre modeller jeg prøvde (det er jo avhengig av kroppsform).

Flight kan definitivt brukes til hverdags. Den ser bra ut, og er ikke like "boblete" som mange andre dunvester.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.