Dubbelt halvslag?

teoek; sa:
Nej, timmerstek är nog en av de sista knoparna som jag skulle använda mig av i en standplats. Ser dock inte några hinder att använda dubbelt halvslag så länge de är snygga och ordentligt åtdragna.

nejnej.. hade själv inte heller använt mig av timmerstek,men trodde du menade den som den konstiga på constru.. vad den nu hette..

skit samma :)
 
maxen; sa:
teoek; sa:
Nej, timmerstek är nog en av de sista knoparna som jag skulle använda mig av i en standplats. Ser dock inte några hinder att använda dubbelt halvslag så länge de är snygga och ordentligt åtdragna.

nejnej.. hade själv inte heller använt mig av timmerstek,men trodde du menade den som den konstiga på constru.. vad den nu hette..

skit samma :)

Constriktor.

Fantastiskt hur man kan hålla sig vaken framför skärmen. Kanske vi skulle gå och sova istället för att diskutera olika knutar på rep och repbromsar.

Godnatt...
 
Constriktorn är mycket riktigt helt glidfri skulle jag tro(jodå, jag är också scout).
Den är ju konstigt nog relativt okänd, men lika snabb att slå mitt på repet som ett dubbelt halvslag om man väl fått kläm på tekniken.

Problemet kan vara att en hårt belastad constriktor är ett elände att lösa upp. Man riskerar att få ta till tänderna...
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Det var 2019 som Oskar Normelli bestämde sig för att resa till Norge och bestiga Galdhøpiggen, Nordens högsta berg. Iförd skor som han lånat av sin ...