Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Caravan sovsäckar
- Trådstartare eboklund
- Start datum
Det finns flera olika Caravan Arctic sovsäckar. Har du bilder på hela säcken ?Hej,
Finns det kunniga människor där ute som möjligen vet komforttemperatur på dessa 2 sovsäckar? Hittade dem i vindsförrådet.
Hm, är du säker på det? Jag hade för mig att mörkblå var tunnast, Arctic Röd var i mitten och Arctic Isblå var tjockast.Det där är den 'mittre', den för knappt tre säsonger med mörkblått yttertyg...
(sommarversionen hade rött yttertyg - och fyrsäsongssäcken Arctic Isblå hade just isblått yttertyg
- men den var nog egentligen bara en tresäsongerssäck, den var alldeles för varm för sommarbruk...)
Jag har själv en gammal Arctic Isblå. Den såldes som en -35-sovsäck, men jag har för mig att den bara klarade -16 som komfort när den testades. Jag har dock själv sovit bra i den i -20.
Ja, jag är rätt säker på det ... hämtade den (mörk)blå Arctic som ligger på luftning i gästrummetHm, är du säker på det?
Jag hade för mig att mörkblå var tunnast, Arctic Röd var i mitten och Arctic Isblå var tjockast.
för närvarande: Intern nackkrage med dragsko + rätt trång huva med egen dragsko + dubbla
längsgående blixtlås med ca 5-7cm loft mellan blixtlåsen. Definitivt inte några utformningar som
en sommarsäck skulle utrustats med... Så, ja jag är rätt säker på att mörkblå med röd insida var
mellanversionen...
Min kompis hade en Isblå - den sov han bekvämt i en natt i drygt -25 - i ett presenningsvindskyddJag har själv en gammal Arctic Isblå. Den såldes som en -35-sovsäck, men jag har för mig
att den bara klarade -16 som komfort när den testades. Jag har dock själv sovit bra i den i -20.
(utan brasa). Själv sov jag i min Combi de Luxe, och minst lika bra... Men det var mycket isbark i
våra yttertygskikt på morgonen. Men "extremprovet" vi ville testa - var med beröm godkänt!
Det finns äldre trådar om Caravan Arcti. Enligt dessa ska den mörkblå ha komforttemperatur på -9 grader:
Den tråden ger också stöd för det som jag hävdar, att mörkblå är tunnast, röd i mitten och isblå tjockast.
Dunsäck Caravan Arctic, komforttemp?
Hej! Har en Caravan Arctic dunsäck som jag är lite nyfiken på hur den var klassad temperaturmässigt. Den ska ju vara gjord för visst vinterbruk men hur långt ner? Vägde den och den ligger på 1700g. Har för mig att jag läst någon tråd om dunvikt vs tempklassning i alla fall tillbaka i tiden
www.utsidan.se
Loppisfynd en Caravan Arctic
Jag fyndade en dunsovsäck för 50 spänn och skulle gärna villa ha lite info om den om någon vet något? se bilder Den är nu nytvättad och har fått ett väldigt bra loft. Det står Caravan Arctic och 1,5 kilo på lappen i säcken.
www.utsidan.se
Den tråden ger också stöd för det som jag hävdar, att mörkblå är tunnast, röd i mitten och isblå tjockast.
Jag tror det kan stämma, då jag aldrig hört att Caravan haft någon sovsäck med bara namnet Caravan de Luxe?Din de Luxe ser ut att ungefär motsvara innersäcken i min brorsons Combi de Luxe...
Vilket skulle kunna vara språkligt logiskt också.
Nu har jag bara tillgång till mobilen vilket ger begränsningar, men söker ni genom tidigare trådar med Caravan i namnet finns en hel del information om Arctic samt även en teknisk sammanställning av Caravans sovsäckssortiment det året från en tidigare Caravan katalog som jag lagt upp.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Att köpa sovsäckar | Utrustning allmänt | 20 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg