Camp Molloy

Molloy?

Intressant att följa denna tråd, jag har själv skrivit ett inlägg... Till saken, är det någon som vet vad "Molloy" betyder i "Camp Molloy"? Det skulle vara kul att veta

/Pukan
 
Kul

Jag har bara sett ett par avsnitt, jag tycker det är kul! Att det i upplägget påminner om multisport beror på att tävlingsansvarig är en multisportare.
 
PLay boy Xtreme var med på Borneo år 2000, de var med på Fijji förra året också. Fijjitävlingen kommer snart att börja visas i USA och på Discovery Channel i Canda.
Playboy Xtreme är Danelle Fontas idé hon har hållt på med Xtremsporter rätt länge och har satt ihop ett lag där bla en Svensk tjej finns med. Dannelles idé är att plocka duktiga idrottare som varit Playmates. Tro mej, de här brudarna är tuffa! Men som vanligt måste de slåss hårdare just för att de råkar se bra ut och dessutom har mage att visa upp sej nakna.

Anledningen till att Eco-challenge ser ut som en dokusåpa är att Mark Burnett, mannen bakom tävlingen, redan från början (1995) ville ha det så för att locka en bred publik. Han ligger dessutom den amerikanska versionen av Robinsson, Survivor.

Mark Burnett har själv tävlat och har varit med i Raid Galouise. Det var efter Raiden som han fick idén till Eco-challenge.
[Ändrat av XPAT 2003-03-08 kl 11:17]
 
TV3

bash; sa:
Jag har sett tävlingen på Fiji också, med Playboy tjejerna...
Vilka för övrigt klarade sig bra med tanke på omständigheterna..

Att som jämföra amatörer med lag som Team ecointernet eller Nokia är omöjlig, det skilde 5 dagar mellan de som kom i mål först 2001 och de som kom i mål sist...

TV3 visade det klart vinklat som en dockhussåpa, tyvärr måste jag säga men det är ju också TV3 så vad kan man vänta sig....
Det jag såg av tävlingen 2001 var klart bättre, här skötte sig Discovery mycket bra.

Det är inte TV3 som vinklar det, TVfilmen produceras av Eco-Challenge och den ser ut på det sättet över hela världen.
[Ändrat av XPAT 2003-03-08 kl 11:32]
 
Re: Re: Molloy?

Tobbe84; sa:
Pukan; sa:
är det någon som vet vad "Molloy" betyder i "Camp Molloy"?
/Pukan

Tror att Molloy är namnet på en stad som ligger i närheten.

Stad är synd att säga... mer en gata med ett turistcenter, ett kafe, nån bensinmack och så sprang det väl omkring en och annan kossa...

Mt. Molloy är namnet för att vara exakt, och hur vet jag det, jo, jag var där för ungefär 2 veckor sedan :)
 
Re: Kul

XPAT; sa:
Jag har bara sett ett par avsnitt, jag tycker det är kul! Att det i upplägget påminner om multisport beror på att tävlingsansvarig är en multisportare.
Är det killarna i Human Link som har hand om tävlingarna? tyckte jag kände igen två stycken.
 
Ni har fel fokus

Det ni glömmer, eller väljer att strunta i, är det faktum att CM inte är gjord för friluftsfolk, utan för den stora massan. De flesta som hänger här kan se skillnad på en Trek en Viktor och en ShoSho (jag kan det inte) eller se skiullnad på Petzl lampor baserat på ljusspridningen. Ni har helt enkelt för mycket kunskap. CM är producerat för den stora målgruppen, dvs vanliga svenssons som tycker att det är betydligt roligare (?) att se intriger än få se stilstudier på hur olika deltagare reppellerar (stavning?).

Två "fel" som jag ser med CM är att deltagarna inte samarbetar, det är individuella prestationer men dom råkar tillhöra samma lagfärg. Det andra är att man får ingen som helst uppfattning om hur långt deltagarna tar sig och hur länge dom håller på. 30 minutersprogrammen är så hårt redigerade så man vet inte om dom varit ute i 5 minuter eller hela dagen.

Personligen tycker jag att det vore intressant med löpande statistik i rutan, såsom temp, luftfuktighet, avverkad sträcka och tid, avverkade höjdmeter och så vidare. Då skulle man få bättre uppfattning om vad dom utsätts för.

Programmet igår när johanna (eller vad hon heter) kollapsade var lite obegripligt. Gruppstart, alla blir lite svettiga. Paus och alla är helt slut. Lite ansträngning och dom blir svettigare. Paus och dom är totalt slut. Mera ansträngning och en av dom kollapsar totalt. Det "kändes" inte att dom ansträngde sig helt enkelt.

Sedan en stor eloge till dom som verkligen sliter, dvs kameramännen och kvinnorna :)

/Mattias
 
Re: Ni har fel fokus

mlindstrom; sa:
Två "fel" som jag ser med CM är att deltagarna inte samarbetar, det är individuella prestationer men dom råkar tillhöra samma lagfärg.

Det är ju meningen. Det är bara EN person som kan vinna tävlingen, och lagen ändras ju varje vecka. Det är ju precis samma sak i t.ex. Robinsson (fast där syns det inte lika tydligt eftersom tävlingarna är glesare och det är större risk att åka ut).
 
Klumpigt skrivet av mig

nermander; sa:
mlindstrom; sa:
Två "fel" som jag ser med CM är att deltagarna inte samarbetar, det är individuella prestationer men dom råkar tillhöra samma lagfärg.

Det är ju meningen. Det är bara EN person som kan vinna tävlingen, och lagen ändras ju varje vecka. Det är ju precis samma sak i t.ex. Robinsson (fast där syns det inte lika tydligt eftersom tävlingarna är glesare och det är större risk att åka ut).

Javisst är det det, men det jag menade var hur de "samarbetar" i lagtävlingarna.
Det är ju lagspelet som är det viktiga i multisport, eller hur?

Eftersom den som inte var med i det toppade förlorarlaget automatiskt blir nominerad till utröstning så ligger det ju i hela lagets intresse att vinna.
 
lite längre...

det va tydligen 8 km som dom började med att springa... bara så du vet... och som svensk att komma ner till 40 plus och sol och direkt springa 8 km kan nog kräva att man törstar efter lite vatten sen... jag tycker att det är berättigat iaf :)
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.