Camp Molloy efter ett tag....

56:eek:rna var en guldgeneration, minns namn såsom Stenis, Wassberg, Linda Haglund, Frank Andersson!

Sen har det, utan att generalisera, bara gått utför.
 
Fel,ju fler avsnitt av camp Molloy desto större blir plågan...98%av programmet handlar om allt barnsligt skitsnack dem pratar om varandra!
 
Fifi; sa:
Fel,ju fler avsnitt av camp Molloy desto större blir plågan...98%av programmet handlar om allt barnsligt skitsnack dem pratar om varandra!

Tvärtom, det verkar vara vanliga trevliga omtänksamma människor som är fokuserade på tävlingarna.
Jämför med vilken annan dokusåpa som helst.
Att det blir en och annan kommentar och konflikt efter 5 v med kamrater som man inte valt att leva nära är inte konstigt.
Förmodligen är det bara vi svenskar som tror att man kan gå genom livet utan att nånsin vara oense.
Därav uppståndelsen för minsta lilla konflikt, som i alla andra kulturer anses naturligt, ja t o m önskvärt.
 
Re: Packning

XPAT; sa:
bash; sa:
Jag undrar också varför de har så förbannat mycket packning med sig ut. Det ser ju ut som om de ska ut på en två veckors vandring.
Och varför använder de just de Haglöfssäckarna (vet att de produktplacerar men varför just den ryggan?)

Förmodligen har de grymt mycket packning med sej dels för att de skall ta sej till övernattningsstället, dels för att vatten väger rätt mycket och dels för att reglerna säger så för att försvåra tävlingen.


De har grymt mycket packning för att en ljudkillen/tjej(?) med en bom och en kamerakille/tjej(?) ska kunna hänga med i deras tempo. Jag är inte avundsjuk på ljudkillen, fy *** för att släpa på en tre meters bom i tät regnskog.

/Robert
 
Re: Re: Packning

rojo; sa:
XPAT; sa:
bash; sa:
Jag undrar också varför de har så förbannat mycket packning med sig ut. Det ser ju ut som om de ska ut på en två veckors vandring.
Och varför använder de just de Haglöfssäckarna (vet att de produktplacerar men varför just den ryggan?)

Förmodligen har de grymt mycket packning med sej dels för att de skall ta sej till övernattningsstället, dels för att vatten väger rätt mycket och dels för att reglerna säger så för att försvåra tävlingen.


De har grymt mycket packning för att en ljudkillen/tjej(?) med en bom och en kamerakille/tjej(?) ska kunna hänga med i deras tempo. Jag är inte avundsjuk på ljudkillen, fy *** för att släpa på en tre meters bom i tät regnskog.

/Robert

Sant,

Jag tänker ofta på just kameramän och folket runt. Om man t.ex. tittar på en bergsbestigare filmad i närblid så tänker man kanske inte alltid på att den som filmar också har klättrat upp där...
 
Re: Re: Frisk luft

hanspers; sa:
Löjliga föräldrar!
Om jag gnäller på att vara ute i -10 lär min aföräldrar titta konstigt på mig. Men är det låt säga -20-25 så kanske det inte är helt hälsosamt att springa runt, åtminstone inte för mig med astma.

Var på en kurs krign nyår då vi var ute i -35 två som förfrös fötterna och de söderifrån gnällde ne hel del. Detta var ju ändå människor som är vana att vara ute åtminstone sommartid.

När jag gick på låg/mellanstadiet i Haparanda, så var köldgränsen för när vi inte behövde vara ute på rasterna -18 grader. Inte fan var det så farligt... ändå var man ute i någon timme när man kom hem å byggde snökoja i -20-25... för att senare gå in till Nintendot! ;)

/Danne - Nintendo-generationen

PS. För att knyta till lite av Camp Molloy i mitt inlägg så tillför jag lite c-kändis-trainspotting: Jag åkte på samma plan som CM-Tomas, från Paris igår... :) DS
[Ändrat av Fluoronauten 2003-04-15 kl 10:26]
 
Personligen tycker i alla fall jag att Camp Molloy kan vara ett bra sätt för att få upp ögonen för multisport och andra liknande tävlingar. Själv är jag grymt imponerad över att de klarar värmen så pass som de gör, även om det kanske inte är några extrema sträckor det handlar om...

Det som är positivt tycker jag är att man växlar lagen varje vecka med fördelen att det inte kan uppstå sådana enorma grupperingar... Dock önskar även jag att de kunde ha varierat tävlingarna lite mer, i början tyckte jag att de både red och klättrade, men de senaste veckorna har de ju bara kutat runt och orienterat i djungeln...
 
Vilket program
Det går ut på att tävla och snacka skit om varandra medan man försöker sätta sin prestation främst. Om man nu ska hitta deltagare till ett sådant program kan man väl ha som grundkrav att de ska ha åtminstone bra kondition och klara av att orientera. I dagens program satt Paul och berättade om att han är en värdig vinnare vilket Peter inte var eftersom han inte gick att lita på. Samtidigt sitter de o talar om att det är en tävling och att man ska vara sportsliga medans de delar in sig i grupperingar där de kan legitimera sitt skitsnack. Jag gillar deras tal om en värdig vinnare. Med lite självranskan skulle de alla kunna komma fram till samma sak, att ingen av dem platsar.
Det vore kul om de nu i programet skulle komma in en joker, vardför inte en multisportare som både har kondition, styrka och besitter den ädla konsten att läsa karta och använda en kompas. Men det skulle väl inte bli rolig tv om någon med alla dessa förmågor kom in...

I fortsättningen kommer vi väl att få se medlemmar från camp molloy föreläsa på på mässor o dyl. kanske om hur man orienterar...:)

Länge leve bilden av äventyrare...
 
björner; sa:
Fifi; sa:
Fel,ju fler avsnitt av camp Molloy desto större blir plågan...98%av programmet handlar om allt barnsligt skitsnack dem pratar om varandra!

Tvärtom, det verkar vara vanliga trevliga omtänksamma människor som är fokuserade på tävlingarna.
Jämför med vilken annan dokusåpa som helst.
Att det blir en och annan kommentar och konflikt efter 5 v med kamrater som man inte valt att leva nära är inte konstigt.
Förmodligen är det bara vi svenskar som tror att man kan gå genom livet utan att nånsin vara oense.
Därav uppståndelsen för minsta lilla konflikt, som i alla andra kulturer anses naturligt, ja t o m önskvärt.

Och Johannes skrev:

Med lite självranskan skulle de alla kunna komma fram till samma sak, att ingen av dem platsar.
Det vore kul om de nu i programet skulle komma in en joker, vardför inte en multisportare som både har kondition, styrka och besitter den ädla konsten att läsa karta och använda en kompas. Men det skulle väl inte bli rolig tv om någon med alla dessa förmågor kom in...

Nu börjar jag tröttna på programmet så smått. Den ena tävlingen är den andra lik, nån vrickar foten, nån läser fel på kartan, man har sett det förut. Därmed får snacket i lägret huvudrollen, dokusåpan tar överhanden över tävlingen. I början var det nytt och fräscht. Nu känns det som om formatet, som det heter nuförtiden, inte riktigt räcker till jag vet inte hur många timmar TV det blir, men många känns det som redan! Tänk dej att ersätta ett enda program med klättring eller extremskidåkning...
Prestationerna är svårbedömda, men i frånvaro av den ovan efterfrågade jokern, så är det helt enkelt så att den som tävlar "bäst" av deltagarna förtjänar att vinna.
MEN för att behålla spänningen skulle lite regeländringar och överraskningar typ Exp. Robinson lätta upp.

Jag har alltså ändrat åsikt något, men fortfarande hävdar jag att det är förvånansvärt LITE skitsnack maed tanke på att de i nu sex veckor tvingats att umgås med okända människor, som alla vill åt segerchecken, i ett läger in the middle of nowhere, där samtalsämnena börjar sina. Konstigt att inte fler än Fredrik längtar hem.

"Bra jobbat" som dom själva skulle ha formulerat det!!

Det jag undrar nu är vart SEX tog vägen, knappt en antydan, nattliga möten inför värmekamera skulle öka tittarsiffrorna, åtminstone mina egna, rejält!
[Ändrat av björner 2003-04-18 kl 22:54]
 
Tycker att Camp Malloy blir allt sämre för varje vecka som går. Variationen på tävlingarna är väldigt låg, som någon nämnde innan. När TV4 gjorde reklam för programmet så lät det som att det skulle handla om äventyr, klättring, etc etc, men det har ju nästan bara handlat om orientering. Personligen tycker jag inte att programmet utstrålar äventyr....

Sen börjar det likna allt mer den vanliga dokusåpan med skitsnack, skitsnack och mer skitsnack. I dagens finalprogramm så var ju Paul inte snabb ute med att konstatera hur dålig Peter är och hur bra han själv är. Det skulle vara kul om de fick tävla idividuellt. Så att man får se hur de klarar sig ner de bara har sig själva att lita på.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
fibbla NAMNLISTA-CAMP MOLLOY Multisport 145
9331 Fortsättning av Camp Molloy? Maila TV 4! Multisport 3
Fluoronauten Camp Molloy Multisport 81
xtrem Camp Malloy Multisport 6
A.S. Camp Malloy - slut Multisport 12
XPAT Letar efter en tävling Multisport 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.