Börja klippklättra

Jag bor sthlmsområdet och har klättrat inomhus i ett år ungefär, och vill komma ut lite grann. Hur kan jag bäst prova på klippklättring i sthlm, utan alltför mycket krångel och kostnader? Jag vet liksom inte var jag ska börja...

Tacksam för tips :)
 
Förbundet ordnar väl inte den här typen av kurser alls, men listan på förbundets hemsida ska ju inkludera alla auktoriserade instruktörer, även de som jobbar på Klätterskolan.

Finns väl, som alltid, viss risk att listan inte är 100% uppdaterad, men det är väl inget stort problem kanske.
SKK har kursverksamhet också, fast ev har de planerade kurserna redan gått för den är våren. Kan dock vara värt att kolla. En fördel med att gå kurs kan ju vara att man får lite klätterkompisar om man inte redan har det.

Har du kompisar, som är duktiga (dvs som har gått kurs ;-)), kan du dock rimligen börja topprepa med dem och känna dig för lite. Det blir då lättare att ta till sig kursen, när du går den.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.