Beslutsvånda - Liggunderlag

Har ett Exped Hyperlite som jag köpte när jag sprang Bamm.
Tyvärr är det alldeles för halt för min sovsäck.

Vill ligga riktigt skönt under "vanliga" vandringar och funderar nu mellan Therm-a-rest NeoAir Xlite och Sea to Summit Comfort Plus.

Vore intressant att höra erfarenheter om respektive liggunderlag, både positiva och ev negativa.

Som det ser ut i dagsläget räcker det med ett 3-säsongs.

Tack på förhand :)
Michael

Ps: Självklart är tips på likvärdiga liggunderlag som inte är såphala välkomna :)
 
Vad är gummifärg? Funkar silikonbaserad seamsealer lika bra?

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Ta vanlig transparent badrumssilikon, lös med kemisk ren bensin till önskad konsistens. Ju rinnigare desto tunnare yta. Sedan penslar du på det med pensel i önskat mönster och omfattning. En bråkdel av priset för seamsealer. Du kanske till och med har allt hemma redan!
 
Jag är supernöjd hittills med mitt neo air..har aldrig halkat av det. Tror mer att det kan bero på sovsäcken...eller sig själv.. hur man rör sig under natten. Man har ju bara ett begränsat antal cm att hålla sig på //
 
Har ett neoair som jag använt påminna vandringar de senaste 5+ åren. Väldigt nöjd. Lätt och isolerar bra. Ytan är sträv så man glider inte omkring och sovsäcken ligger ganska still när man vänder på sig.
Peter
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.