Guldkorn Närke

Eftersom vi fått till ett forum för Närke så får jag passa på. Är Karlskoging, men eftersom det tillhör Örebro län så håller jag mest till på denna sidan landskapsgränsen..

Så här får ni gärna tipsa eller dela med er om trevliga leder, badplatser, bra ställen att paddla på eller där man kan ägna sig åt andra upplevelser runt om i landskapet.
 
Hejsan.
Jag har under flera år här på Utsidan skrivit om mina utflykter i Närke. På min blogg här på Utsidan har jag bland annat följande etiketter:
Majjens Kilsbergen
Majjens Närke
samt
Majjens vindskydd


HåkanF


Ja, dig har jag allt lite koll på Majjen =)

Väldigt trevligt att du länkade med några av dina inlägg så det blir lite samlat. Framför allt för de som kanske är nyinflyttade.

Finns det någon speciellt ställe du gärna återvänder till utav dessa?
 
Jag är väldigt förtjust i några av våra naturreservat. De lämpar sig för turer med en eller två övernattningar.
Murstensdalen - 1 övernattning
Kindla - 2 övernattningar med flera tänkbara sträckningar
Djupdalshöjden - 1-2 övernattningar. Detta naturreservat är fortfarande under utbyggnad vad gäller stignätet. Kan bli klart denna säsong.
Kaljoxadalen - 2 övernattningar. Detta naturreservat kommer jag att skriva en artikel om så småningom
Skärmarbodabergen - 1 övernattning i det nya vindskyddet vid Galtapussen.

Sen blir jag alltid glad när jag hittar "nya" vindskydd. Det senaste tillskottet i min "samling" är beläget vid östra stranden av Sottern. Det ligger längs Ringsbergsleden, drygt 2 km norr om Knipphammaren i närheten av Brevens bruk.

HåkanF
 
Liknande trådar

Liknande trådar