Kommer handla om att laga mat ute. Mer fokus på god men enkel matlagning, råd och tips vad man kan ta med sig. Jag är mest ute med min familj och därför är maten anpassade för att vara ute och kunna njuta tillsammans.

Tycker om att tillbringa min lediga tid ute, främst tillsammans med min familj. Vandra, åka skidor, cykla i skogen eller paddla kajak. Har också ett stort matintresse och tycker om att laga mat med riktiga råvaror både hemma och ute på turer.

Användarnamn: Kabis

Intressen: Friluftsmat, Vandring, Turskidåkning, Långfärdsskridsko, Litteratur, Mountainbike, Bär & svamp, Paddling, Utförsåkning, Resor

2013:
Mars, April, Maj, Juni, Juli

Olån - Silverfallet - Norska gränsen

Idag var det dags för en långtur. Vi skulle ta oss upp till Olåns vindskydd och sedan vidare till Norge via Silverfallet (vilket är ett fruset litet vattenfall på vintern, och inte så mycket att se). Turen är drygt 10 km och går i början en del uppför men härliga nedfarter på hemvägen. Vi hade tänkt att ta en ganska snabb väg genom skogen, direkt upp mot Olån men det blåste lite och så var det många mindre barn som uppskattade de fina spåren så vi följde spåren söderut längs Grövlan och tog leden upp istället. Kändes ganska skönt att gå i skogen, framförallt för de mindre.

Uppmjukningstur

Härligt att se hur alla längtar ut till att få åka skidor första dagen. Fast med så här fint väder så kan man ju inte sitta inne!

Delade in barnen i olika grupper för att de minsta (4-6 åringarna) skulle få leka lite och känna på hur det är att gå på sina skidor. Det är ju olika hur mycket det har åkt men alla kämpar på!