Haglöfs nya logotyp



Haglöfs (http://www.haglofs.se) har bytt ut sin gamla logotyp med hatten mot ett "digitalt" H. Vad tycker ni? Vad förmedlar denna nya logotyp för budskap och bild av företaget?


Tillverkare: Haglöfs

 
Visar recensioner från      | Sortera efter    
Sida: Första Föreg. 1 2 3 4 5 Nästa Sista 

Plus: Det går åt mindre tråd (för deras del)

Kommentar: Ruskigt dåligt av Haglöfs att sumpa "smulan" för ett "digalt" H... undrar därför om någon vet var jag kan köpa hattmärken som då kan täcka detta kulturfördärv fysiskt!

Plus: Inget

Minus:Säger nada.

Kommentar: Uselt, Haglöfs har huvuddelen av sin försäljning i Sverige, tala till Svenskar!

Plus: "poppig", man minns den

Minus:inte direkt naturlig koppling till märkets "värderingar"

Kommentar: Känns lite tjatigt att snacka om den nya loggan, men jag vill till bara säga att jag tycker om den (i motsats till de flest)
Den tidigare hatten var inte direkt känd utanför friluftskretsar... Visst, Haglöfs ändrar loggan för att nå ut till en bredare marknad, men det är väl inte något fel i sig ?

Plus: Ha !

Minus:Haglöfs verkar ha mindervärdes komplex gentemot Helly Hansen

Kommentar: Förutom att det ser ut som om Haglöfs vill vara Helly Hansen så ser märket ut som någonting hämtat från 80-talet.
Förutom att det nya märket inte är någon skönhet så finns det överallt på produkterna.
På min ny inköpta Hunter (tyvärr med den nya logon) fanns det inalles 7 stycken logos !!!
Funderar allvarligt på att börja sprätta.
Haglöfs produkter är bra men inte så bra att jag agerar reklampelare för dem utan ersättning.

Kommentar: Jag vill bara lägga en röst i högen "Det var väl bra att ni bytte logga!". Själv hör jag till kategorin icke-kunder som nu kan tänka sig att bli kund hos Haglöfs. Den förra loggan var så fruktansvärd att jag faktiskt inte skulle kunna tänka mig att äga en Haglöfspryl med den på.

Visst. Det är helt irrationellt, men hela den här diskussionen är väl irrationell? Eller...? :-)

Kommentar: Haglövs nya logga... E´dom klumpigt vaggade eller vad pysslar de med? Det är det största nedköp man kan tänka sig, tillråga på allt är den stenful. Marknadsföringsmässig flopp. Hoppas att det trots allt är ett dåligt skämt.

Plus: inget

Minus:allt

Kommentar: Nä, loggan e´ingen hit alls!
Kläderna blir väl inte mer high-tech på grund av
den där smörjan...
Den gamla rockade!

Kommentar: Fjantigt! Ser ut att ha ritats av en liten pojke som fått tag i en dator!

Minus:När jag ser loggan tänker jag på Helly Hansen...

Kommentar: Inte för att jag bryr mig om vilken logo de har, - det mesta de gör är sunkigt eller fult (dock inte allt) och det finns bra mycket mera prisvärda prylar på marknaden. Olika fabrikat beroende på vad man behöver.
Däremot tycker jag loggan är kass ur marknadsföringssyfte, för jag tänker alltid på Helly Hansen när jag ser den, även fast jag VET att det är Haglöfs.
Det - om något - är väl höjden av misslyckande?

Plus: Easier to reach customers out in the rest of the world

Minus:A logotype is the company they´l lose customers quite simply

Kommentar: It doesn't matter how good a product is if customers can't easily identify it from the logo there´s nothing to separate those products from the millions of other great products on the market. As a foreigner here I find Swedes are very label conscious, to attempt to attract foreign customers in this way is to risk losing the established customer base here in Skandinavia. With the old logo a customer (I included) new that unquestionably I was getting a quality product based on tradition. To change a successful logo is a bit like selling your soul to the devil, you just don´t do it.

Kommentar: Haglöfs produkter står för nytänkande och högsta funktionalitet. Använder dem gärna såväl i arbetet som på fritiden.
Tycker att Hatten står för tradition och yrkeskunnande. Något som de flesta "äldre" tillverkare och fabrikörer gärna framhåller. Hatten är ett varumärke som är betydligt tydligare och trevligare än ett stiliserad symbol.
Att förse produkterna med ett fult data-H anser jag förfular produkterna!

Möjligt att Haglöfs vill komma in på nya marknader, utöver friluftsfolket.

Varför inte använda ett vackert sirligt H istället (om nu Hatten är helt omodern för leasure-folket) - där tradion och yrkeskunnande förenas med den höga kvaliteten i produkten??

Plus: Den är åtminstone mer diskret än den förra

Minus:Den är stel och tråkig

Kommentar: Houdinis logotyp är ganska lik Haglöfs nya H. Är det en slump? Hatten var menlös, och så är den nya logon också. Den kommer inte att höja Haglöfs status precis.

Plus: Lätt att skriva själv?

Minus:Man glömmer den samtidigt som man ser den. Hur såg den ut nu igen?

Kommentar: Ett snyggt inarbetat varumärke med friluftsanknytning utbytt mot ett stelt, teknikinriktat i mängden försvinnande H? Har de totalt tappat koncepterna på företaget? En affärsmässig blunder utan tvekan. Ångra er, Haglöfs! Ångra er!
(Är hatten ledig nu? Den tar jag gärna över, för den var coool!)

Plus: Enkel och stilren.

Minus:Ful vid första anblicken.

Kommentar: Skönt att slippa den fula hatten. :)

Minus:Intetsägande.

Kommentar: Var stor motståndare då jag såg nya logan första gången men tycker att man har vant sig nu. Hatten var definitivt snyggare but who cares.

Kommentar: Haglöfs har verkligen misslyckats med sin nya logga, hatten var mycket bättre.

Plus: Snygg Estetisk.Tidsenlig

Kommentar: Att Haglöfs byter logga har med all säkerhet att göra med att man EU anpassarsig och vill nå ut på den stora EU-marknaden.
Kan vara svårt att profilera ett namn med bokstaven ö som inte fins i alla språk. Så istället för att sälla sig till de andra som tagit bort prickarna ( SKANSK, Gotabanken, Samhall.mm.mm) Så tar man fram en ny logga. En logga som ligger bra i tiden med allt tal om IT och digitalisering.

Kommentar: Äntligen är hatten utbytt mot ett diskret H!

Minus:Det är mycket fult och passar inte ett dugg in på friluftsliv

Kommentar: Jag tycker bara man behöver ställa sig frågan: " Vad har ett digitaliserat H att göra med friluftslivsutrustning?" för att förstå mitt betyg

Kommentar: Jag har haft delade meningar själv om Haglöfs nya logo.
Min första reaktion var nog inte den bästa.
När jag läste recensionen "förbannad" av bowling och "vem bryr sig" av bjogu fick jag mig en tankeställare. Dom har ju för sjutton rätt!
Inte är det logon som håller mig varm och torr eller rymmer min packning..... Det är ju för sjutton produkterna!
Nu har jag ochså ändrat åsikt; jag bryr mig inte, har annat att bry mig om!

Sköt om er alla äkta friluftsfrikar!

Sida: Första Föreg. 1 2 3 4 5 Nästa Sista 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.