Haglöfs nya logotyp



Haglöfs (http://www.haglofs.se) har bytt ut sin gamla logotyp med hatten mot ett "digitalt" H. Vad tycker ni? Vad förmedlar denna nya logotyp för budskap och bild av företaget?


Tillverkare: Haglöfs

 
Visar recensioner från      | Sortera efter    
Sida: Första Föreg. 1 2 3 4 5 Nästa Sista 

Plus: Snygg, enkel, diskret

Minus:Lite mycket datavibbar

Kommentar: En enkel och ren design som inte alls är lika plottring som den gamla hatten. Den var väl OK om man som jag fick den i samm färg (Svart) som kläderna, men när dom bytte till en vit hatt blev det bara för mycket.

De som tycker att H:et är ett steg mot vardagskläder har jag lite svårt att förstå. Varför skulle H:et markera det? Tittar man på produkterna blir de ju bara bättre för varje år, och mer avancerade= mer inriktning mot friluftsliv/äventyr snarare än trista Stureplansgrejer (som Peak...)

Heja Haglöfs!

Kommentar: Jag tycker att den nya H-symbolen förmedlar vad Haglöfs står för nämligen fokus på HighTech material (ett H), Hög kvalitet (ett annat H), maximal funktion med minimalt krångel, typ LIM. Den gamla hatten var snygg, men lite mycket kopplad till Haglöfs för 10-15 år sen, bra prylar men lite simpla o väl robusta, men som sagt bra. Nu gör man, enligt mig, fortfarande bra prylar men nu med spets! Modigt att byta logga, men det var nödvändigt!

Plus: -

Minus:Fantasilös, kantig, tråkig.

Kommentar: Haglöfs kan väl erkänna att de gjort ett misstag och byta tillbaka till den gamla fina hatten.

Minus:Den blev menlös och fantasilös.

Kommentar: Han som gjorde loggon verkar inte ha någon känsla för
natur och uteliv.

Plus: ingenting

Minus:allt

Kommentar: Haglöfs nya logga ser ut som en till-flashad Framfab-logotyp skapad av en klenbyggd hacker-tönt.
Personligen tycker jag inte alls det var något fel på den gamla. Dessutom skall märket andas styrka, kraft och smidighet utan inslag av ettor och nollor.

Plus: inget den är ful

Minus:den är ful

Kommentar: jag bryr mig.
Haglöfs nya log är ful. Ett H, vad är det med de?
Hatten var mycket finare (enligt mig).

Kommentar: Att det är så många som inte tycker nya loggan är nog ett ganska bra bevis på att märken spelar en väldigt stor roll.....

Själv är jag inte bättre utan kommer inte att köpa mer haglös utr......

Minus:Har inte så mycket med deras produkter att göra

Kommentar: Jag tycker att ett gammalt "anrikt" företag som Haglöfs skulle behållt sin gamla logga. Den gamla loggan anser jag symboliserar mer proffesionell verksamhet och den nya loggan ser jag mer som en slit och slängsymbol. Det nya H:et ser bara mer amatörmässigt ut.

Man kan ju förstå att ett företag vill hänga med och profilera sig i 2000-talet men för Haglöfs del var det nog en miss.

Plus: Inget

Minus:Ful

Kommentar: Hur kan Haglöfs byta ut den snygga hatten
mot detta stillösa, datoriserade H.
Snälla byt tillbaka.

Kommentar: Jag tycker att det digitala h:et ger en mer allsidig frilufts-utrustnings-känsla. Hatten var för mig symbolen för en mer jakt-fiske-friluftsliv profil. Jag tror att Haglöfs försöker söka sig in på en ny marknad, Och då behövs det väl en ny mer modern, neutral logga. Som kan locka fler köpare... Hur som helst så tilltalar H:et mig mer än hatten.

Plus: Att den är ny, ser inte ut som ett dotterbolag till fjällräven

Minus:Den visar att haglöfs vänder sig till en ny målgrupp, vardasfritidare

Kommentar: Jag tycker att deras nya logga andas lite av "kom-till-oss-alla-ni-med-pengar-som-vill-se-sportiga-ut". Det blir för mycket kläder av vardagstyp och för lite friluftgrejor. Visst, det kanske inte har gått så långt ännu, men loggan är en bra bit på väg mot profilering åt vardagsprylar.

Plus: Enkel och väl designad

Minus:Inte in-arbetad ännu...

Kommentar: kan man börja titta åt H's prylar.

"Hatten" var lite för mycket fjällräven...

Kommentar: Jag tycker den är helt OK! Man vill väl ta upp kampen mot North Face och Marmot och då måste man kunna attrahera en större målgrupp "än de som ligger i vindskydd på helgerna". Ni är bakåtsträvare!

Plus: Inget

Minus:Fult, omodernt, ingen anknytning till produkterna

Kommentar: Haglöfs byter märke för att profilera sig bättre. Visst, så långt är jag med, men varför i hela världen väljer man ett så otroligt fult märke? Det andas varken kvalitet eller tidlöshet och det känns verkligen inte modernt.

Huruvida det var rätt eller fel av Haglöfs att plocka bort hatten kan diskuteras, men ett är säkert, det nya märket är en klar miss.

Kommentar: Upptäckte till min bestörtning att Haglöfs bytt ut sin Haglöfshatt till ett fult, intetsägande datainspirerat H. Vad är nästa steg? En ny kollektion - 'Birgersson', orange fleecetröja med specialsydda fickor för Palmpilot och två mobiltelefoner, liggunderlag och sovsäck för kontorsbruk?

Plus: Tuffare?

Minus:?

Kommentar: Den är diskret, men det ser lite speciellt ut med digital still på H:et, kanske kan man nå en annan målgrupp med en lite tuffare logo?

Kommentar: Jag gillar överhuvudtaget inte logotyper på kläder och utrustning. Men om de nu måste finnas så bör de vara diskreta. H:et är mindre iögonfallande och "stämplar" en inte som en "skogsnörd" på samma sätt som hatten gjorde.

/JOHAN

Plus: Prylar med den gamla loggan säljs ut till reapris

Minus:Behöver jag säga mer?

Kommentar: Hur kan man vara så korkad att man släpper ett välkännt, fungerande och inte minst snyggt varumärke?
Vi som vistas och trivs i naturen trivs med en jordnära logga och är inte där för att utöva någon form av datorverksamhet, som den nya loggan tycks antyda!

Plus: Lätt at se.

Minus:I-I Vad liknar den???

Kommentar: Haglöfs har under ett gäng år haft "hatten" som logo, därför har den under tiden försvunnit bland alla andra olika loggos på marknaden, hallå!!!! Alla vet hur haglöfs logo ser ut.
Därför tror jag att Haglöfs har bytt logo till en nyare mordärnare och ENKLARE logo. Det har väl alla lagt märke till. Positivt och nytänkande av Haglöfs, fast det var nog en datanörd som ritade den.

Kommentar: Det bästa med den nya loggan är att dom säljer ut kläder med hattloggan billigt!

Sida: Första Föreg. 1 2 3 4 5 Nästa Sista 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.