Viewpoint Resort i Railay Beach

Skall ner till Railay och klättra över påsken. Är det någon som bott i bungalows på Viewpoint Resort och vet att berätta något om boendet där? Bra eller dåligt? Är det långt att gå till klättringen på East Railay eller till stranden på Ao Pranang? Förhandlingsbara priser på plats? Mycket mosquitos då det tydligen ligger en bit upp i skogen på berget?
 
Railay..

När jag var där i höstas bodde jag på Diamond Private som ligger längre bort på samma strand. All klättring i Raylay ligger på gångvägs avstånd och 123 crag/Maui Thai ligger på den stranden. till ton sai där dom svårare lederna är det kanske 20 min gånväg? om man är lat kan man dock åka båt dit. Phra nang ligger kanske 5 minuter bort att gå. Jag betalade 100 kronor per natt för bungalow med AC, fläkt och varmvatten, det ryktades dock bland klättrare när jag var där om hyddor i ton sai där man kunde bo 1 månad för 200 spänn..
/Björn
 
Viewpoint Resort = ****

Vi bodde på Viewpoint Resort i höstas. Riktigt bra standard vi betalade 700 Baht för ett dubbelrum per natt med AC, fläkt och varmvatten, Vist kan man bo i en hyddor i Ton Sai för 100 Baht natten, men då bor man sämre en Saddam!

Railay Beach är så litet att du kan gå mellan alla stränder, och klättring hittar du över allt, prova på lite skön boldering på eftermiddagen vi Phra nang.

/Micke
 
Sämre än Saddam? Nejdå, så dåligt är det inte på Ton Sai! För 150 BT/natt under högsäsongen får man en bungalow med fläkt, trägolv, delat badrum (kallvatten) och möss :)

Skämt åsido, det finns också betydligt bättre bungalows till ett bra pris. Testa t.ex. Dream Valley.

Det beror väl på hur bekväm man är av sig, men mig gick det ingen nöd på. Dessutom är det mycket roligare att bo på Ton Sai ur klättersynpunkt, här bor de flesta klättrarna och man slipper ifrån "de vanliga turisterna" på Railey.
 
hej

Jag kom precis hem från Tonsai efter ha varit där i två veckor. Priset på bungen beror på hur länge man skall stanna. Jag var som sagt där i två veckor och fick betala 300 bat (ca 60 kr) per natt. Då ligger bungen på stället Dream Valley och då var det med badrum och fläkt. Det var dock ej varmvatten i duschen. Men det är bara uppfriskande att ta en kalldusch när det är 34 grader i luften. Jag skulle även vilja tillägga att standarden på bungalovs varierar ganska mycket även för samma pris. Hade otur denna gång med skorpioner på toaletten. Det är ibland ganska svårt att förhandla om priset, speciellt om de har så gott som alla bungar uthyrda. Det där med tillgång och efterfrågan verkar fungera även i Thailand.
Jag vet om klättrare som varit där länge som har bott i enkla hyddor utan allt. De har betalat 60 bat (ca 12 kr) per natt.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Vittra Railay och Tonsai i december Klättring allmänt 2
Duckdive Railay - Ton sai Klättring allmänt 6

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.