Railay och Tonsai i december

Någon som varit där under högsäsong?

Jag planerar att luffa runt lite med mina tonårsgrabbar och bla åka dit men har hört från flera håll att det blivit väldigt dyrt och turistiskt där.
Någon som vet? Stämmer det?
Förslag på bra, billigt boende mottages gärna.
Även tips på andra ställen att klättra/nybörjarsurfa på är välkomna.
Vi åker 7-28e dec, landar i Bangkok, sen är ingenting bestämt.

/Klättermamman
 
Var på Railey i november/december förra året. Helt underbart ställe!!

Det var en hel del folk, men inte så pass att det störde, utan bara en helskön stämning.

Vill ni ha tips på billigt boende så ta er till ett ställe som heter Cabana, det ligger lite avsides, lite längre in, mellan Railey och Tonsai, det är bara att följa skyltarna när ni stiger i land på Railey så kommer ni dit. 350baht/natten i en egen liten bungalow. Väldigt spartansk, men otroligt mysig.

Precis vid Cabana går en liten stig in i skogen längs bergsväggen som man kommer till Tonsai. Skulle dock inte rekommendera efter mörker och utan ficklampor.. blir lätt att man villar bort sig då. *host host*

Finns massor med olika sorters klättring på Railey, från nybörjare till mer avancerat. Inte mycket surfing dock, men galet fina stränder. På Phra Nang/Railey finns det massor med apor, något tonåringarna säkert tycker är lite skoj.

Överlag är mat och dricka kanske något dyrare än inne i Ao Nang, men med svenska mått mätt så handlar det enbart om en krona här eller där. Det är inga vanvettiga priser.

Fyyy vad jag är avundsjuk på er! :)
 
Tack Linn!

Precis vad jag ville veta!
Så känns klätterparadiset återigen som ett hett alternativ.
Och apor som bonus!
Vilken klättrare tycker inte om sina närmaste släktingar?
Ser fram emot detta!

Tack igen!
 

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.