Vaude väskspänne?

Jag har idag fått hem mina Vaude-cykelväskor inför sommarens cykelsemester och jag kan inte för mitt liv klura ut hur jag ska öppna spännena för att fästa dem på pakethållaren. Jag vågar inte riktigt slita för glatta livet heller för jag vill inte riska att ha sönder spännena.

Väskan ifråga är http://www.outdoorstore.se/vaude-cykelvaska-aqua-back-24-liter-bla-silver.html .

Någon som har en väska av samma modell och kan ge ett svar på frågan? Är det bara att bända tillräckligt hårt eller måste man pilla med metallskruvarna på sidan av fästena?
 
Jag har en Vaude Aqua Back av en lite tidigare modell. Dra i handtaget som fäster mellan "knip-fästena", så klickar de upp. Sen trycker du bara väskan mot pakethållaren när du ska sätta fast den, så klickar fästena ihop. Dra i handtaget igen för att lossa.

Justera positionerna för "knip-fästena" genom att lossa skruvarna och flytta dem i de horisontella skenorna. Välj inlägg i "knip-fästena" enligt diametern på pakethållarens stag.
Sen bör du även justera in positionen för kroken som sitter på den ovala skenan, så att den kan haka i lämpligt stag på pakethållaren, och "låsa" att väskan rör sig i sidled ut från cykeln.

Jag hänger på min väska såhär: kroken pekar lite snett bakåt, jag låter den haka runt ett nedåtgående stag, när jag för väskan nedåt-bakåt och hakar i de övre fästena i en vågrätt del av pakethållaren. Svårt att förklara, men det blir en naturlig rörelse nedåt-bakåt bara.

Du såg instruktionerna på sidan du länkade till, va? Följde säkert med väskan också
http://www.outdoorstore.se/media/upload/documents/Manual/Vaude/Cykel/Va_Montering_Aqua.jpg
 
Senast ändrad:
Det här blev precis så pinsamt som jag trodde det skulle bli. Jag lyckades av en slump faktiskt upptäcka lösningen själv för en timme sedan. Man ska aldrig underskatta sin egen dumhet när man tror att det är mer avancerat än det är. Tack för hjälpen dock! :)
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.