Vattentät systemkamerapåse

Hej, jag har en liten idé på vattentät systemkamerapåse. Inte avsedd för djupa vatten utan mer bara för att komma under ytan eller fota i regn/vågor.

Jag har en vattentät förvaringspåse som jag tänkte att jag gör ett runt hål i. I hålet sätter jag ett filter som jag tätar runtom ordentligt. Sen fäster jag helt enkelt kameran på filtret, och stänger påsen. Och vips så har jag en vattentät påse för kameran.
Fick även tipset att använda en cokin adapterring för att lättare fästa mot påsen.
Påsen har genomskinligt plast på ena sidan så jag kan använda live view och sökare någorlunda bra.

Men vad ska jag täta och fästa med? Och är det något annat jag borde tänka på?
 
Skulle det vara möjligt att klämma fast påsen mellan två filter, eller kanske mellan ett filter och en adapterring, kompletterat med lim eller tätningsmassa?
 
Glöm hela ideen. Vatten letar sig alltid in. Men det finns liknade påsar ute handeln. Är du rädd om din kamera köpen. Har själv en sådan påse och den funkar galant. Kostar mellan 500
-1000 kr. Självklar finns pro modeller för mer pengar.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.