Var ska vi fjällvandra? Mamma och treåring

hej. vilken fjäll kommer ni att stanna . kanske vi ses på vägen ändå . vilken datum tänkte ni resa. jag kommer att stanna i thronsjö, abisko, narvik
 
Vi brukar åka till Grövelsjön, perfekt för barnfamiljen med "lagom" fjäll och mycket nära aktiviteter. 100 m ut i terränglådan så är man på plats, barnen behöver inte så mycket, det mesta blir spännande ändå. Man kan åka båtturen över sjön fram o tillbaka mm.....
Om man bor hos STF kan man ju hålla sig till självhushållet och då blir det inte så dyrt.
 
ok jag har ingen anning var den fjällen ligger men jag kommer att stanna på vägen fr kiruna ti narvik. villdu vikan ses på vägen
 
Till Lillehammer går det bra att åka tåg, bussen till Sogn är ett tipps. När dottern var liten lånade vi en hytte av Mjösvang pensionat uppe vid en säter, bra fiskebäck, ca 5 km från vägen, barnvänligt, rundturerer gick väl. Norge har ju den fördelen att fjällen börjar i höjd med Falun.
 
Gaaah! Ni kommer för många bra tips! ;-)
Norge är jag jättesugen på.... Lite har ändrats, vi kommer åka senare, i september istället, men då följer min far med också. Så två vuxna och ett barn, och nu kommer vi åka med bil.

Fråga: Var är lämpligt att vandra så sent på året? Är Norge bäst då kanske..? *hoppas*
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.