Var finns snön???

Hej,
hade från början tänkt åka 2 veckor till Frankrike under senare delen av februari men eftersom det inte finns (åtminstone inte fanns) någon snö är planerna
ändrade till att ha flygbiljetter t.o.r Zurich. Vi har inget bokat och kan därför välja ganska fritt.
Frågan är därför om någon har färska uppgifter om vart
vi skall åka för att hitta skapligt med snö? Första
veckan är tänkt att tillbringas i St Anton då det tydligen skall vara bra förhållanden där enligt utsago, men andra veckan, vart skall vi ta vägen? Andermatt eller Mürren har varit på tapeten, kan det vara nå´t?

Mvh

Peter
 
Här har vi snö!

Hej hopp!

Här i Saxnäs, Marsfjäll, har vi snö. Skid & skotersäsången är i full gång. Varför åka utrikes när vi har så otroligt vacker natur i Sverige?

Ha de!

MVH Johanna
 
Snöläget

Just Andermatt och St Anton är väl de två orter i alperna som har bäst med snö just nu. Ett altenativ är att åka till någon glaciär. Både Pitztal och Stubaier
Gletscher ligger nära St Anton, men en vecka på någon av de ställena skulle jag inte rekommendera.

Generellt är det väldigt dåligt med snö. För bara två veckor sedan låg det 1.5 m snö i de tyska alperna men efter den senaste värmeböljan på temperaturer bort åt 20 grader är det snart nere på noll. Har åkt varje helg sedan nyår men nu går det inte längre.

Snö! Nu!

/Stefan

ps. enda positiva är väl att MTB säsongen kanske kan börja tidigare i år. Nåja, det hinner kanske ändra sig. Förra året vräkte ju snön ner under nästan hela april.
 
Sitter i Verbier nu..
Det har snoat en del denna veckan och det skall snoa imorgon igen :)
Kommer det tva dump till sa ar det BRA med sno har.Det ar okej nu.
Jag har hort att det ar daligt med sno i Osterrike nu, Vissa av de sma byarna har stangt pa grund av att det har regnat formycket
Det skall vara helt ok i Val D'isere har jag hort.
Serre Chevalier har inte alls haft mycket. Jag vet att mina vanner som ar dar har klattrat mest, vet inte hur det ar nu efter denna veckan dock.
Hoppas du blev lite klokare iaf
Ne nu ska jag bara bli frisk sa jag kan ut och aka Puder. O nej jag skojar inte.
Ha de sa bra, det har iaf jag.
 
Liknande trådar

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.