Vad ska man köpa?

Är i jakt efter en cykel. Främsta anvädningsområden är: Pendla från och till A-O och långa cykelturer (på lantväg bla.)
En "kärringscykel" är inte på tal, blir alldeless för trött i ryggen av en sån cykel. behöver någon mtb eller citybike, en sak är ialf säker en Pakethållare är ett måste.

Tips och råd på cyklar som inte tömmer en students plånbok.
 
Efter att ha haft diverse olika hybrid/mtb-liknande historier och nu köpt räser så kommer jag aldrig någonsin befatta mig med ett rakt styre igen. Helt omöjligt att handha på ett bekvämt sätt under längre turer. Jag har i nuläget ett par cyklar, och den jag använder för samma syfte som du nämner (dvs. pendling och lite längre utflykter) är en räser med muffad stålram som jag köpte begagnad och sen lät lacka om och satte på lite nya delar på. Notan slutade på strax under 2500:-. För detta fick jag en lätt, snygg (på ett klassiskt manér), bekväm och framförallt lättdriven cykel. Jag har en fransktillverkad styrväska (med decaleur) och en engelsk sadelväska, dessa kostade mest, men är sjukt snygga och funktionella. Denna cykel är någon av de bekvämaste jag testat, räserstyre är sjukt mkt bättre än raka, på alla plan (speciellt funktionsmässigt, och estetiskt). Märk väl, på denna hoj har jag inga stänkskärmar (ska köpa ett par honjostänkor snart), så när det regnar blir det en annan cykel.

Man ska väl egentligen nämna att cykeln ifråga egentligen såldes till underpris då den var gjord i fina rör (tange prestige), hade fina komponenter (shimano 105, nittostam och -stolpe, sadel från vetta) samt hade rätt ramstorlek. Sånt är ju viktigt att ta hänsyn till, annars står man kanske där med en för liten crescent fashionline, och det vore ju inte så kul.

En sak till, ramreglage är snyggt! :D
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Picea Hur hårt ska man pumpa? Landsvägscykling 56
Pysse Hur hårt ska man köra? Landsvägscykling 3
vid klickande ljud när man inte trampar ska gå att välja bort hur? Landsvägscykling 12
olaab Parkera bil på Öland 7 dagar? Ska cykla runt och njuta. Landsvägscykling 6
olaab Hitta längre bilparkering, Göteborg? Ska cykla Kattegattleden ToR. Landsvägscykling 4
amanda_lampray.se Vilken cycloscross ska jag köpa? Landsvägscykling 4
Steven82 Är det en Comp jag ska ha? Landsvägscykling 6
SeekOut Vad ska jag ha för cykel? Landsvägscykling 12
Tårtan1 Ska börja cykla, behöver råd från erfarna. Landsvägscykling 26
hannulan Ska det vara så här Landsvägscykling 19
KLAGER Om cykelolyckan är framme så skall man krocka med en bil Landsvägscykling 6
zeezoo Vad behöver man... Landsvägscykling 2
SteZim Vem har företräde när man kommer på Västerbron? Landsvägscykling 60
tango lite OT: Var köpa ekrar till barncykel? Landsvägscykling 8
hampus.r Köpa cykel på e-bay Landsvägscykling 3
lilyl Köpa cyklocross Landsvägscykling 8
Noob Köpa cykel Landsvägscykling 44
svenil köpa en cykelkross?? Landsvägscykling 3
Nikenik köpa billig cykel i Göteborg? Landsvägscykling 3
puckelsnook Fundering om punktering - Köpa racer/racerhybrid till 110 kg. herre Landsvägscykling 9
goz77 Köpa ny cykel Landsvägscykling 13
slowhand Köpa racer - Batavus d´light Landsvägscykling 6
patsetand Köpa ny Bianchi racer Landsvägscykling 7

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.