Utsidans nya design

Vet inte om det är specifikt på min dator, men typsnittet blir väldigt grötigt och svårläst. (Känslan är lite grand som när datorn försöker göra sitt bästa för att presentera en storlek eller upplösning som skärm/browser/drivrutiner/något annat inte stödjer riktigt, så det kan som sagt vara just för mig.)
1687952209463.png
 
Min första tanke är att den svarta färgen på rubrikerna till inläggen är så extremt svart så att det ser ut som när man precis har bytt färgpatron i skrivaren.
Typsnitt och storlek är okej men finns det en möjlighet att tona ner den svarta färgen så att den blir lite mer svartgrå?
Det blir inte lika skarpt och markant då och mer behagligt för ögonen att läsa.
Petitesser men TS bad om en åsikt.
 

clindh

Forumvärd
Vet inte om det är specifikt på min dator, men typsnittet blir väldigt grötigt och svårläst. (Känslan är lite grand som när datorn försöker göra sitt bästa för att presentera en storlek eller upplösning som skärm/browser/drivrutiner/något annat inte stödjer riktigt, så det kan som sagt vara just för mig.)
Jag ser inte att det skulle vara grötigt mha din skärmbild, men det är ju en speciell font man valt för brödtexten än den vi haft tidigare. Vad kör du för OS/webbläsare/version Gustav?
 
Bloggarna har inte längre någon plats på första sidan. De är svåra att hitta, de finns under Artiklar. Jag tror att 4-veckors sorteringen är felaktig. Foton i bloggen anpassas inte, exempel kan ses i min blogg Rapadalen, Ráhpavuobme, Ráhpajåhkå och Ráhpaädno - BeesBlog - Utsidan (sist i bloggen). Så som Utsidan ser ut nu verkar det som om bloggarna inte längre är intressanta för er men jag hoppas att jag har fel och att ni kommer att rätta till det hela.
 
Länkarna inne i ett blogginlägg funkar ej. Och lägg till författare & datum. Och senaste blogginlägg på 1a sidan.
 
Jag tycker också att allt känns väldigt strikt och röd-svart, inte så skönt i mina ögon. Sen förstår jag inte varför dessa "moderna" typsnitt är så populära när det finns sådana som enligt all forskning är mycket lättare att läsa (t.ex. Times New Roman eller något av de nyare som är gjorda för folk med läs- och skrivsvårigheter). Jag antar att det har att göra med internet leverantörer och deras preferenser men varför? Som tekniktrött dinosaurie som inte förstår hur sådant här funkar så min åsikt är ytterst personlig.
 
Hej. Roligt med nytt! Jag skulle också uppskatta om man dämpade den röda färgen, den skär liksom i ögonen…

IMG_0200.jpeg

”Bloggar” kunde ju få plats här…

Sen satt jag ett tag och funderade på norrpilen… ”visst sjutton är den sned…eller…?” Den förra pilen var väl mer roterad, så att man inte funderade, utan på en gång såg att den pekade snett. Kanske bara estetik men nog så viktigt. Antingen 0grader eller några fler grader än nu skulle uppskattas 🤗
 
Angående bloggarna så vore det fint om antalet kommentarer syns direkt vid visningen, så som det var innan. Ibland blir det diskussioner och då är det bra att man inte behöver återvända till en blogg bara för att kolla upp. Men det är kanske på väg?

Listan på publicerade inlägg är kort nu, men det tänker jag också är en sådan sak som väl är på väg att åtgärdas. Om jag vill se vad som skrev t ex i mars så finns den inte i den lista som presenteras med flikar 1, 2, 3, 4 (det tar slut efter 4, åtminstone i förmiddags).

Vore bra också om avdelningen med bloggar är mer översiktlig, så som "Nyheterna" är. Med t ex mindre storlek på fotona så skulle fler inlägg synas på varje flik.
 
Om man har en rubrik och en efterföljande pil (Senaste inlägg ->), så brukar det väl va själva pilen man petar på för att komma dit man vill, men här har ni lagt länken inbakad i texten. Pekat fel några ggr nu, men ingen stor grej, men det var nåt jag reagerade på.

Ja den röda texten är lite skarp.

Och saknar den gamla röda "bannern" i toppen. Nu är allt vitt och inte lika fint.
 
Senast ändrad:
Hej!
Gillar ingenting, spec. det nya ikonen.
Swedbank t.ex har en knapp för att gå till den gamla versionen.
Kan ni fixa det?
mvh
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.