Undrande nybörjare i Sthlm

Köpte skridskor för två år sen och har bara använt dem 2 ggr hittills.... men denna säsong tar jag nya tag. Tänkte börja träna på Östermalms IP snarast, men undrar lite... - vad gör man sen då? Är det försent att gå med i någon klubb denna säsongen och hur funkar det om man gör det?

Dessutom förstås; finns det nån mer nybörjare eller halvdan åkare som tänker sig till Östermalms IP för att börja träna och ge sig ut på turer i januari? Kul med sällskap, lättare att verkligen komma iväg...

Mvh!
 
Nybörjarkurser?

Kanske kan en nybörjarkurs, med teori, träning och ledarledda turer vara något ?
Kolla Friluftsfrämjandets Stockholmsalliansen. Där finns platser kvar till nybörjarkurserna.

Om du känner att du redan passerat det stadiet och är en god åkare som klarar en dagstur så kör Alliansen även turer för vana åkare.

Kolla på http://alliansen.net
 
hoppla; sa:
Köpte skridskor för två år sen och har bara använt dem 2 ggr hittills.... men denna säsong tar jag nya tag. Tänkte börja träna på Östermalms IP snarast, men undrar lite... - vad gör man sen då? Är det försent att gå med i någon klubb denna säsongen och hur funkar det om man gör det?

Dessutom förstås; finns det nån mer nybörjare eller halvdan åkare som tänker sig till Östermalms IP för att börja träna och ge sig ut på turer i januari? Kul med sällskap, lättare att verkligen komma iväg...
Östermalms IP öppnar 1/12 och där brukar det finnas åkare av alla slag, såväl förstagångsåkare som gubbar med slitna Fjällrävenryggsäckar...Dessutom brukar det hållas nybörjarkvällar en gång i veckan (tror det är Friskis & Svettis som håller i dem). Jag brukar själv träna där, dels pga brist på naturis och dels tack vare att det känns rätt "socialt" att skrinna där. Enda nackdelen är att banan är rätt kort så det blir många varv ibland ;-)

Mvh
Anders
 
hoppla; sa:
Köpte skridskor för två år sen och har bara använt dem 2 ggr hittills.... men denna säsong tar jag nya tag. Tänkte börja träna på Östermalms IP snarast, men undrar lite... - vad gör man sen då? Är det försent att gå med i någon klubb denna säsongen och hur funkar det om man gör det?

Dessutom förstås; finns det nån mer nybörjare eller halvdan åkare som tänker sig till Östermalms IP för att börja träna och ge sig ut på turer i januari? Kul med sällskap, lättare att verkligen komma iväg...

Mvh!

Jag är nybörjare men vill ge mig i kast med sporten! Har precis anmält mig till en nybörjarkurs via västerskrinnarna (friluftsfrämjandet). De kommer ha två teoripass (med start imorgon) och fyra praktikpass, bla på östermalms IP tror jag. Dessutom får man en remsa för fyra utfärder i grupp. Kanske vore nåt för dig också, eller så kan vi gärna sammanstråla nån annanstans?

Mvh Lisa
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
EmL Nybörjare söker råd (redan inköpta begagnade pjäxor). Långfärdskridsko 20
crillez Nybörjare långfärdskridskor- en till. Långfärdskridsko 2
macgunde Inköp av långfärdsskridskor - nybörjare Långfärdskridsko 8
mohan Lektioner för nybörjare? Långfärdskridsko 2
Fredriks79 Tips till nybörjare? Långfärdskridsko 1
Mineral Nybörjare Långfärdskridsko 7
k9kiwi Nybörjare med "vilande" skada Långfärdskridsko 5
frarol Lös eller fast häl för nybörjare? Långfärdskridsko 7
johan.dahlstrom Total nybörjare – Vad i utrustningsväg är 100% nödvändigt? Långfärdskridsko 38
nene utrustning nybörjare Långfärdskridsko 1
dreamteam Nybörjare på skridskoåkning (jo det är sant) Långfärdskridsko 5
sandwichman Hjälp en nybörjare på skridskor!!! Långfärdskridsko 3
Jocka Nybörjare behöver hjälp! Långfärdskridsko 10
matsitunhem Mjuka kängor till nybörjare? Långfärdskridsko 2
rab Ont i ryggen vid åkning - nybörjare Långfärdskridsko 3
dojjan77 Nybörjare i Lund Långfärdskridsko 2
annsan Lös eller fast häl till nybörjare? Långfärdskridsko 15
BILLY_L Skridsko till nybörjare Långfärdskridsko 2
Joakim Ambrosson Åkare i lördags - Sthlm - Kungsängen? Långfärdskridsko 4
niklaz Nästa säsong (slutet 2013), vem kan man åka med i Sthlm? Långfärdskridsko 7
thureb Sthlm Speed Vertex 2008 Långfärdskridsko 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.