Två frågor angående Google Drive/Mina spår: visning online, och roaming med samma.

Halaj!

Jag har spelat in några spår när jag är ute i spenaten och knatar(Gbg med omnejd), med min Sony xperia V. jag har lyckats att ladda upp dem i Google Drive, och kan titta på dem i datorn. Men bara ett spår i taget! Jag vill se alla spår samtidigt!
Jag har som mål att aldrig gå samma stig två gånger.
Med tiden kommer antalet spår att bli typ tresiffrigt.
Jag kan ju när jag skall ut och gå och skall bestämma var, inte klicka på hundra spår, en i taget, för att se om jag gått där tidigare! Det tar ju ett ljusår!

Fråga1: har klickat hejvilt runt där men kan inte få upp alla spåren samtidigt. Går det ens? Om inte, kan någon rekommendera en helt annan androidapp och onlineapplikation som gör detta?
Jag vill kunna se mina spår på vilken dator som helst utan att behöva ladda ner en mjukvara.

Roaming. Det skulle vara kul att kunna använda Mina spår utomlands. EU har ju satt restriktioner på hur mycket telebolagen kan ta betalt för roaming. Enligt:
http://www.tele2.se/foretag/mobilabonnemang/roaming.aspx
(scrolla till längst ner) kostar roaming 4-6,18 Kr/MB

fråga2: hur tungt är Google maps egentligen?
Kan man käka frukost i Puttgarden, slå på roaming, starta Google maps och Mina spår, och sedan köra hela dagen utan att bli ruinerad?
Eller kan man bara slå på GPS:en på mobilen, Starta Mina spår, köra hela dagen och sen ladda upp spåret till Google Drive på kvällen?

//T
 
Vill du ha alla spår på samma karta så välj det när du laddar upp den. Den frågar ju om du vill skapa en ny karta eller om du vill använda en befintlig.
Sen fattar jag inte frågan om mjukvara. Maps är ju på webben, det krävs bara en webläsare.

Sen blir jag lite förvirrad över dina frågor om användning utomlands, det verkar vara många frågor egentligen och dessutom med ett litet missförstånd i botten.
Du behöver inte ha google Maps igång för att köra Mina Spår, den tankar ju kartor självständigt.
Men vill du inte att den ska göra det, för att inte dra datatrafik, så stäng av datatrafiken, om det nu är inspelningen av spåret du är ute efter.

Vill du använda Maps så går ju dom att casha nu för tiden, just för att man ska slippa tanka data..
 
Skridskonätet

har den funktionaliteten efter personlig inloggning att man kan se samtliga färdspår där man klickat i att man varit med på turen. Antar att det finns liknande funktioner i andra spårbibliotek typ stigoteket och liknande. Runkeeper?

Thure
 
Vill du ha alla spår på samma karta så välj det när du laddar upp den. Den frågar ju om du vill skapa en ny karta eller om du vill använda en befintlig.
Sen fattar jag inte frågan om mjukvara. Maps är ju på webben, det krävs bara en webläsare.

Sen blir jag lite förvirrad över dina frågor om användning utomlands, det verkar vara många frågor egentligen och dessutom med ett litet missförstånd i botten.
Du behöver inte ha google Maps igång för att köra Mina Spår, den tankar ju kartor självständigt.
Men vill du inte att den ska göra det, för att inte dra datatrafik, så stäng av datatrafiken, om det nu är inspelningen av spåret du är ute efter.

Vill du använda Maps så går ju dom att casha nu för tiden, just för att man ska slippa tanka data..

Halaj!

Jo, nu har jag provat detta. Jag har ändrat till använd befintlig karta. Men det hjälper inte!
Fortfarande bara en karta/spår åt gången!

Frågan om mjukvara: jag tänkte på diverse molntjänster som kräver att man laddar ner en programsnutt till datorn för att de skall funka. Typ dropbox m.fl.

Jag hittade nåt slags betaprogram till google maps som verkade lovande. Man kunde lägga upp flera spår i olika layers på samma karta. Men det var begränsat till tre layers. Skit!

Ett ljus i mörkret: jag har lyckats att exportera mina spår till .klm filer. Men vad gör jag med dem? Visst måste det finnas nåt online där jag kan peta in dem?

Ååhh, som jag har kämpat med detta!

//T
 

Bilagor

  • ååhhh.jpg
    ååhhh.jpg
    30.7 KB · Visningar: 814
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
tholedo Garmin GPSMAP 66i - Frågor - Köpa? Navigering 10
Beja Allmänna frågor om Garmin 64st Navigering 8
niklaz Garmin Streetpilot för iPhone - frågor Navigering 0
mindful Allmänna frågor om GPS för friluftsaktiviteter Navigering 3
tommysvensson Frågor om Garmin FR 405CX... Navigering 1
gpsmoped Frågor om Garmin Nuvi 200 Navigering 4
at1981 Frågor om Garmin GPS:er Navigering 6
Assar X Frågor om eTrex Legend HCx Navigering 5
orjanraberg Garmin eTrex Vista HCx - omdöme och frågor Navigering 25
aik_putte Lite frågor om GPS Navigering 3
lizardking Frågor inför köp av ny GPS Navigering 7
Tony-Avesta Frågor om Garmin Colorado Navigering 6
Bettega Frågor om GPS-kompabilitet från en novis Navigering 7
Mikael_B Frågor om International Marine Map Navigering 12
apfaktor Frågor inför GPS-köp. Navigering 11
johsjo Zumo frågor Navigering 2
375hh Några tankar och frågor Garmin 60CSX Navigering 14
Stefan_Nhn Magellan eXplorist XL och GPS-frågor i allmänhet. Navigering 21
jonasolof Frågor om Nüvi Navigering 4
Higgis Frågor ang Quest Navigering 5
Higgis frågor ang Garmin Ique 3600 Navigering 11
zanoii Garmin MapSource-frågor Navigering 13
rucka Frågor ang Köp av 60CS fr USA. Navigering 11
halligang Frågor om GpsMap 60C(S) Navigering 1
garminetrex Frågor om Garmin Emap Navigering 3
Tony-Avesta Friluftskartan, några frågor.... Navigering 14
cim95pt4 Frågor från en GPS novis! Navigering 1
Sportbil City Select vs. MetroGuide - iQue frågor Navigering 2
Backpacker Generella GPS frågor Navigering 4
Joe Roberts Diverse frågor om Etrex Legend Navigering 7
lod Frågor om Garmin 176C + import från USA Navigering 5
ssundin VISTA frågor Navigering 6
Tony_Avesta Har testat lös antenn RA45, lite frågor alltså Navigering 2
EchoAlpha Fråga angående Formeln för bäring ur koordinater Navigering 3
pyre Fråga angående Suunto Ambit Navigering 5
miiicke90 angående poi garmin Navigering 5
Joosef_ Hejsan behöver hjälp angående val av gps Navigering 9
norddal Behöver ett tips angående GPS ACER N35 Navigering 1
lam81 Kort fråga angående importerad GPS Navigering 1
Jorden runt BaseCamp hittar ej Google earth Navigering 4
Jorden runt GPS kopplad till Google Earth i datorn Navigering 9
nicko_ Kungsleden utmärkt i Google Maps/Google Earth Navigering 4
backeby Lite pillande i Google Earth med fjällkarta. Navigering 16
beer grylls Hur söka med koordinater Eniro/google maps? Navigering 10
gundj Ny? tjänst hos Google maps? Navigering 1
salgo60 Användargränsnitt till Google Earth surround mode Navigering 0
Joakim.e Ladda in waypoints och spår i Google Maps/Earth Navigering 8
abbe_1066 Google earth trails Navigering 0
Rune E GPS till Google Earth Navigering 3
BjörnH Mapsource & uppgraderad Google Earth Navigering 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.