Tunneltält med liggriktning längs med bågarna

Är lite bortskämd

med utrymmen i och med att vi till familjen har en Moskoselskåta 7BP. Har flera andra tält och andra extremen är ett Terra Nova Laser Competition enpersonersmodellen som jag tycker är för lågt för att jag skall trivas i det.

Orion II eller III med en innertältshöjd om 130 cm verkar mycket intressanta för paddling speciellt på längre turer där man kan räkna med att bli inblåst Fuchs.
Helsporttälten är betydligt lägre generellt men jag har förtroende för kvalitén på dessa.

Helst vill man ha sett och krupit in i ett tält innan köp. Finns Oriontälten uppspända i någon butik i Stockholmstrakten? Helsporttälten?

Thure
 
Senast ändrad:
Jo det känner jag igen. Hade just väldigt mkt regn på västkusten och då satt jag i princip en hel dag bara i tältet och läste och drack te. Det kändes inte som det var ont om plats.

Du kan sätta upp mitt tält om du vill, just nu ligger jag ändå bara hemma och har tråkig då jag är sjuk, kan sätter upp det i min trädgård ifall du har vägen förbi Södertälje :)
Mitt är ju bara en två och du kanske tänker köper en trea men då få du ett hum i alla fall.
 
helsport

Hej!

Jag har ett Stjernetind. Inget fel i sig, men det väger 3 kg för två personer och känns lite trångt för detsamma. Med 90cm i huvudhöjd är det precis vad jag klarar(för att inte störa mig på det) som är 172cm. Dock väldigt goda ventilations möjligheter och så får man varsin sida att ha grejerna på.

Och det med stängerna kan jag också bekräfta, efter att ha frågat snällt efter de.

Mvh.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.