Tunabergsträff 2013, 21-22 september

OK.
Fast igår var det betydligt trevligare överlag, det luktade inte dynga alls vad jag märkte och jag kollade inte, men diket hade det kanske också runnit undan ur, tidigare var det ju liksom lakvatten från gödseln som stod stilla i diken längs vägen.
 
Jag tror det är säkrast att oroa sig nu; innan det har löst sig!! När det har löst sig är det ju ingen idé!

Jag har träffat tillräckligt knäppa människor för att ha upptäckt att många oroar sig även efter att problemen har löst sig.

"Ja, allting gick bra men det kunde gått illa"
"Ja, allting gick bra men det kunde verkligen gått illa"
"Ja, tänka sig, allting gick bra men det kunde verkligen verkligen gå illa"
 
OT:
Jag har faktiskt haft dåligt samvete och ångrat efter att ha klättrat på för dåliga/glesa säkringar...
Det kan framstå som oerhört onödigt - men kanske fått mig att ta bättre beslut därefter. Ibland är faktiskt ledpsyket FÖR bra, även om det hör till undantagen.


I det här fallet är jag dock övertygad om att det löser sig, så det gäller att fundera och bekymra sig nu, när det ännu finns nåt att diskutera. Vi vill ju inte att forumet ska dö ut.
 
Jag har träffat tillräckligt knäppa människor för att ha upptäckt att många oroar sig även efter att problemen har löst sig.

"Ja, allting gick bra men det kunde gått illa"
"Ja, allting gick bra men det kunde verkligen gått illa"
"Ja, tänka sig, allting gick bra men det kunde verkligen verkligen gå illa"

Tre meningar om tradklättring. :)
 
Tre meningar om tradklättring. :)

Nä nä.

"Ja, allting gick bra men det kunde gått illa" = Trad
"Ja, allting gick bra men det kunde verkligen gått illa" = Is
"Ja, tänka sig, allting gick bra men det kunde verkligen verkligen gå illa" = Alpint/bigwall

Vi har också
"Ja, allting gick bra men musiken sög" = Plast
"Ja, allting gick bra men jag kunde ha sumpat min mössa" = boulder.
 
Tältning under träffen.

http://kartor.eniro.se/m/n1oU1

N 58° 38.778´ E 016° 54. 090`

H i Hembygdsgård straxt norr om kyrkan på kartan.

Huvudtältplatsen i år är den äng intill hembygdsgården som vi också tältade på för två år sedan.

Den ligger 200 meter norr om församlingshemmet och innebär alltså nästan krypavstånd hem från festen. Vidare finns en offentlig toalett i den röda ekonomibyggnaden mittemot församlingshemmet.

Ängen rymmer hur många tält och bilar som helst. Det är gångavstånd till Simonsberget om man går i kanten utmed Kummelberget. Beträd ej åkern! Enda nackdelen är att det inte finns någon eldstad så vi får inte elda där. Låt bli att tända på den rishög som ligger vid ängens början!

Dom som prompt vill tälta nedanför Simonsberget (och kommer tidigt) hittar ett fåtal tältplatser på den yta till vänster och nedanför lägerplatsen där vi alltid har tältat. Det går också att knö in några tält i skogen mellan utedasset och lägerplatsen. Observera dock reservatets tältgräns.

Åkern nedanför Simonsbeget, som vi oftast kunnat utnyttja, är i år nyplogad och nysådd varför det inte funkar att tälta där denna gång.

Nu hoppas vi bara på anständigt väder, men klubbens ambition är att en Tunabergsträff alltid skall vara värd en resa oberoende av väder, allt enligt mottot: Ju regnigare destu blötare.

Än en gång Varmt Välkomna!
TKK genom Seon
 
Nä nä.

"Ja, allting gick bra men det kunde gått illa" = Trad
"Ja, allting gick bra men det kunde verkligen gått illa" = Is
"Ja, tänka sig, allting gick bra men det kunde verkligen verkligen gå illa" = Alpint/bigwall

Vi har också
"Ja, allting gick bra men musiken sög" = Plast
"Ja, allting gick bra men jag kunde ha sumpat min mössa" = boulder.

"Jag fick stå och säkra samma person fyra timmar när personen trillade från samma bult var tioende minut, och däremellan hängde och vilade, spände musklerna och spanade ifrån hög höjd efter brudar?" = sportklättring?
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
seon Tunabergsträff 2019, "Save the Dates" september 21-22 Klättring allmänt 0
seon Tunabergsträff 22-23 september 2018 Klättring allmänt 1
seon Tunabergsträff 2017, 23-24 september. Klättring allmänt 2
seon Tunabergsträff 24-25 september. Klättring allmänt 1
seon Tunabergsträff 19-20 september. Klättring allmänt 2
seon Tunabergsträff 20-21 september Klättring allmänt 4
seon Tunabergsträff 26-27 september Klättring allmänt 0
seon Tunabergsträff 08 Klättring allmänt 2
seon Tunabergsträff. Klättring allmänt 13
jliungman Tack för fin Tunabergsträff! Klättring allmänt 0
TUNABERGSTRÄFF Klättring allmänt 1
lyckegard Klätterfika 2013 Klättring allmänt 42
jneander 2013 - Klätterresor Klättring allmänt 0
MountainMama Söker via ferrata-kompis några dagar i september Klättring allmänt 0
scf-festival Stockholm climbing festival 6-8 September Klättring allmänt 0
paul.scott.7965692 Bohuslän partners in September Klättring allmänt 1
seon Klätterträff i Tunaberg 15-16 september 2012 Klättring allmänt 8
helenabrogren Häggstaträffen 17-18 september Klättring allmänt 1
seon Klätterträff i Tunaberg 10-11 september 2011 Klättring allmänt 22
seon Den 18-19 september glömmer vi allt elände och bara klättrar och har kul ihop Klättring allmänt 20
seon Tunaberg 09, Klätterträff 26-27 september Klättring allmänt 17
Wilde Sau Eventuell resa till Nissedal omkring september...? Klättring allmänt 0
seon Tunaberg 6:e September 08. Klättring allmänt 10
jpa Climbing in Lofoten in August-September? Klättring allmänt 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.