• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Träffa likasinnade i Malmö - folk som vill utside

Hej på er,
Vad roligt att ni försöker väcka liv i några skånetrådar. Jag/vi har varit ute och gått en del dagsturer på skåneled i sommar och skulle gärna följa med. Vi paddlar också både kajak o kanadensare, dock brukar vi hyra. Hur går det med planerandet finns det några konkreta planer? på rutt och längd alt dagstur/övernattning. Som det ser ut nu, är vi lediga föreslagna datum.

/Annette

Hej Annette - kul, ni är naturligtvis välkommna. Det blir då 11-12 sep och sannolikt i/runt Söderåsen, med en natts tältande. Vi är 5 pers med mig just nu. Skickar dig ett mejl så att vi kan ta detaljer utanför denna tråd.

Vad gäller paddling så har vi inga konkreta planer, men det finns intresse. Jag ska stämma av några datum med de jag redan har kontakt med och så skriver jag några förslag här.

/Martin

Härligt initiativ!

Jag hänger gärna på, en höstvandring är aldrig fel!
Om det sedan blir aktuellt med kajak för "omgång 2" så har jag tillgång till ett par om någon behöver låna.
Är det någon som vill prova att paddla innan så kan vi passa på nu när det fortfarande är varmt och ljust på vardagskvällarna.
hör av er i så fall.

//Per

Jag hänger gärna på, en höstvandring är aldrig fel!
Om det sedan blir aktuellt med kajak för "omgång 2" så har jag tillgång till ett par om någon behöver låna.
Är det någon som vill prova att paddla innan så kan vi passa på nu när det fortfarande är varmt och ljust på vardagskvällarna.
hör av er i så fall.

//Per

Perfekt! Nu artar det sig verkligen.

Och finemang med tillgång kajaker, det hoppas jag vi kommer nyttja. Du kan även räkna in mig en vardagskväll. Vi tar det via email.

Hej!

Har ni något planerat som fler också kan hänga med på? Jag vill gärna ut och vandra en del nu under hösten men alla vänner är minst sagt motsträviga när jag försöker övertala dem att hänga med.

Hej!

Har ni något planerat som fler också kan hänga med på? Jag vill gärna ut och vandra en del nu under hösten men alla vänner är minst sagt motsträviga när jag försöker övertala dem att hänga med.

Det som är planerat f.n. är Söderåsen denna helg, och sen har vi snackat om kajak inom en snar framtid med ej bestämt datum. Mejla om du vill med till helgen så svarar jag med info. Och jobbigt med motsträviga vänner... I know the feeling :)

Turen gick mycket bra!

Turen gick mycket bra! Vi blev tre tjejer och tre killar som hoppade av i röstånga och vandrade till skäralid där vi tog bussen hem dagen efter! Blev en mysig övernattning bredvid en sjö som låg utanför naturreservatet, inte helt fel med sjön som granne. Det blev en lyckad första vandring tillsammans! Fler som vill hänga med nästa gång? Eller någon annan som har något annat förslag?

/Marina

Liknande trådar

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg