• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Träffa likasinnade i Malmö - folk som vill utside

Är en kille på 32 som bor i Malmö sen några år tillbaka och vill ut mer i naturen med likasinnade, alltså folk som verkligen njuter av sånt. Många av mina vänner betraktar två timmar i Slottsparken som en mättande naturupplevelse vilket är helt ok, men jag vill helt enkelt ha mer :cool: Vi kan börja lätt med vandring på Skåneleden / Österlen, och för min del gärna fortsätta med tältande och paddling. Alla nivåer är ok, det är lusten och viljan som avgör vad vi gör.

Känner du likadant? Väcks äventyrslusten och viljan att våga testa nått nytt? Vill du uppleva gemenskap men folk som har idéer och drive, som kan motivera dig? Svara då här / via mejl så kan vi styra upp datum – hade tänkt mig en (förhoppningsvis solig) helg i maj / juni som start.

Vi hörs!
Martin
 
folk som vill utside...

Hej!
Har du fått tag i några frilufsare? Kanske har ni planerat några turer? Jag är intresserad av att haka på om det finns möjlighet. Hör gärna av dig!
/Malin
 
de verkar som Nitzzon har gått vilse i skogen.(lr bara inte har tillgång till dator)


lust att ut o paddla en dag? lr ta en tur i skogen
 
Paddling lät väldigt trevligt! Har ni bokat någon dag för det? Har inte paddlat på väldigt många år, men hade varit roligt. Har ni bestämt något mer annars? Jag hänger gärna med i så fall. Mvh Marina
 
eftersom nitsson har gått under jorden så är inget bestämmt, vill du paddla kanot lr kajak. jag har båda delarna, en bra dagstur skulle ju kunna va örtofta till furulund lr om man vill ha en övernattning kan man paddla hela vägen till havet alt stockamöllan till klippan. e dock lågvatten nu så de blir en del lyft men de klarar vi nog. :) om man vill kan man ta en liten havstur för att komma igång först.


säg en dag så kör vi.
 
Äventyr i Skåne

HEj!
Paddling låter som en rolig aktivitet, det var oxå massor med år sedan jag paddlade...
Men vore skoj att komma ut igen :))
Kan ni på vardagar eller bara på helgen? Jag är rätt flexibel.
Mvh Malin
 
jag har svårt på vardagarna då jobbet kräver en hel del men om vi bokar en kväll 2-3 veckor i förväg så ska de nog gå. annars e de helgen tyvärr, Jag kan inte den 31/7. annars har jag inget planerat.
 
ni som är intresserade tänk på att kolla i tråden ofta lr lämna er epost för de kommer inget mail när någon har gjort ett nytt inlägg.

jag har förövrigt 2 kanoter om någon vill låna.
 
Sådär, då var man tillbaka efter en "liten" paus pga. av jobb etc... sorry about that :) Kul att det finns intressenter, det är väl bara att stämma av tid och köra.

Nu ska jag till Stockholm och semestra på fredag. Lyckas jag planera det rätt så ska jag cykla tillbaks till Malmö och är åter runt den 15e augusti. Mattias har en helg som förslag, så var med på det ni som kan. Själv planerar jag gärna in en helg efter det, tex. 28-29 aug. Lite spontant en eftermiddag / kväll när vi har fint väder / solljus går också, ibland blir det jobbig när man ska planera alltför mycket.

Jag ska svarat på alla meddelanden med min email och mitt mobilnummer, så folk kan bara höra av sig med datum / förslag. Och som sagt, känner ni ett sug en vecka så är det bara att höra av sig - fullt möjligt att någon annan också vill / kan.

/Martin
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.