Tour de Suede, 500 mil kan det va nåt?

Ska bli intressant att följa och det är ingen dålig utmaning du har framför dig. Är det någon som genomfört detta tidigare ?
 
Svar ang: om någon gjort något liknande

Svar till Jesper:

Nej i Sverige är den längsta enhjulscyklingen den som jag gjorde 2006 mallan Haparanda - Ystad men i Usa, var annars så har man enhjulat sig fram från öst till väst. Men 500 mil som jag räknar med blir absolut bland de längsta i världen och självfallet av den äldste, mig veterligen i alla fall.
Ja det är en sjusärdeles utmaning med bilar som svischar förbi bara några cm, dm ibland och på många ställen ingen vägren och dessutom mitträcke. När man blir fysiskt trött så sänks ju självfallet också den mentala styrkan och man kan bli osäker och t o m rädd.

Det behövs en mycket lång tid av målbildsträning (i alla fall för mig) för att bara tänka på att försöka
och självfallet också en tuff både fysisk och mental träning. Hade jag varit i absolut bästa fysiska skick så hade jag försökt mig på dagspass på ca 10 mil men nu som 60-åring med taskig rygg så får snittet bli ca 6,5 mil/dag.

Tack för kommentarer och lyckönskningar, utan att spänna bågen kan man aldrig träffa målet!!!
Må väl
Roland
 
Ett hjul utesluter inte TVÅ!!!!

Putsade av min gamla racer för en dryg vecka sedan och ohaaa!!!!
Min racercykel har varit mitt motionsverktyg hela veckan för jag har efter att ha tittat på VM i cykel fått en härlig känsla för tvåhjulscykling igen. Underbart att känna motvinden slita i kläderna och regnet skölja bort svettdropparna i ansiktet. Då känns det att man lever och endorfinerna fyller en lika fort som en heroinspruta gör för en heroinist.

Ville bara skriva vilket fantastiskt redskap för hälsa, glädje, och att se världen, cykeln är oavsett om det är ett, två eller flera hjul som smeker vägbanan, grusvägen eller skogsstigen!

Cykla är att leva lite mer!!!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.