Sällskap på Tour De Europa 2014?

Hej, jag planerar en tur från Göteborg ner till Kroatien via östeuropa sommaren 2014 och vill ha lite sällskap på vägen. Har sått ett frö hos vänner och bekanta, nu även här på Utsidan.

Tanken är att cykla från Gbg ner till Karlskrona för att ta färjan över till Gdansk i Polen och vidare genom Tjeckien, Slovakien, Österike och Slovenien, ungefär nått sånt. Målet är en ö utanför Split där min familj semestrar. Just nu känns flyget hem som det bästa alternativet men om jag har lust, tid och råd så cyklar jag hem igen. Vill att turen går i ett behagligt tempo (ca 8-10 mil per dag) där man hinner stanna vid fina natur och kulturhistoriska områden.

Lite om mig då. Glad 82:a som cyklar överallt 7 dagar i veckan. Älskar äventyr, resor och det oväntade, när saker inte blir som planerat liksom. Tältar och lagar mat på gasköket gör jag gärna med en ljummen folköl i gott sällskap. Andra intressen är löpning, svt play, bada i havet, fika, läsa, diskutera saker och meka med cykeln så klart!

Så vad säger ni, är det nån som är på eller!?
 
Jag är på

Hej!
Jag googlade efter något liknande och din rutt låter riktigt intressant. Jag bor i Alingsås så jag bor i trakten. Är född -76 och gillar förstås att cykla. Jag har ingen erfarenhet av någon liknande resa men förra våren var jag på en organiserad cykelresa till Kuba som gav mersmak.

Jag är en van resenär men har ändå inte varit runt så mycket i Europa. Det finns en mängd detaljer att gå igenom och lösa, men det är kul att ha ett sådant här projekt att se fram emot under vintern. Jag upplever mig som smidig och lätt att ha att göra med, men det gäller att personkemin fungerar hyfsat.

Om du är intresserad så skulle vi kunna ses på stan på nåt fik eller liknande för att diskutera. Hur lång tid har du tänkt att det ska ta?

Max Peronius
 
Tjenare Max, en fika på stan låter bra! Jag hade ett cykelmöte med en vän och två bekanta för några veckor sedan där vi snackade ihop oss om själva resan och vad vi tycker är viktigt. Som du säger så måste ju personkemin funka, annars kan det bli jobbigt, och att alla som följer med är i bra form så man inte drar på sig skador och sinkar gruppen.

Vi ska ta några gemensamma turer till våren för lite teambuilding, i juni verkar det som att vi vill dra iväg och vara borta 4 veckor, men det är två som bara kan följa med ett par veckor.

Enligt mitt sätt att se på det så är det inte så många detaljer som ska lösas utan det är bara att lasta på allt på cykeln och ge sig iväg, inga konstigheter, men det beror ju i och för sig på hur mycket erfarenhet man har..
 
Tjena!
Hade planerat att cykla till Spanien i sommar med en kompis, men nu har han fått förhinder. Letar därför efter nytt cykelsällskap, och för min del funkar östra Europa lika bra som västra. Så jag undrar om det skulle finnas möjlighet för en till att ansluta sig? :) har tidigare på egen hand cyklat tur och retur från min hemstad till Oslo, ca 130 mil, så jag har lite koll i alla fall på vad en sån här resa innebär.

MVH Erik
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Tornugglan Skåne - Sällskap på vägen? Långcykling 0
perosen sällskap Uppsala - Stockholm på lördag? Långcykling 1
SBergman Sällskap Amsterdam - Bilbao Långcykling 0
Worldcitizen Cykel Sällskap Långcykling 0
stroeller Mälaren runt vid "nyår", någon som vill göra sällskap? Långcykling 4
stroeller Söker sällskap till Gibraltar - Nordkapp under juni och juli 2015 Långcykling 0
welerd Oerfaren söker sällskap Långcykling 0
Anki56 Sällskap sökes för långtur i sommar Långcykling 3
Anki56 Sällskap sökes cykling jul-nyår Långcykling 1
emmaskold MTB cykling i Leogang i Österrike i sommar - SÄLLSKAP SÖKES! Långcykling 0
Anki56 Sällskap genom Europa Långcykling 0
Atli Sällskap till Mumbai Långcykling 5
monnes Cykla ensam eller med sällskap? Långcykling 5
daviid Sällskap genom europa Berlin - Genova + Barcelona - Porto - Tangir Långcykling 0
Willmut Sällskap i Frankrike och Spanien i juli Långcykling 1
subreal Sällskap i östeuropa i sommar? Långcykling 13
Glittersprej Goda råd (och gärna sällskap) sökes! Långcykling 3
Wozzer Tips & sällskap - Norra Sverige Långcykling 5
rimn Göteborg-Stockholm sällskap/tips? Långcykling 12
perosen sällskap Göteborg-Stockholm nästa helg? Långcykling 0
avslutatmedlemskap0601 Stockholm-Spanien? sällskap? Långcykling 3
tango Ny mobilväska på styret? Långcykling 17
olaab Cykla långt tips på bra frampakethållare önskas :-) Långcykling 28
olaab Hur laga till ris när man är på tur? Långcykling 21
avslutmedlemskap0904 Längd på cykelkedja Långcykling 7
olaab Bra väska för cykeltransport på flyget? Långcykling 6
rikard500 Dagsetapper och vikt på packning Långcykling 5
johannab92 Uppsala - Västkusten på cykel i sommar Långcykling 5
spillevink Cykel på tåg Långcykling 40
Christian1 Era bästa tips på leder/vägar för ca 1 veckas cykelsemester Långcykling 13
olaab Att dricka på långtur? Långcykling 33
Sopel22 Cykeltur på bohuslänska kusten, tips på väg? Långcykling 2
Lea262 Upplev naturen mellan Malmö och Mörlunda på cykel Långcykling 0
Viljan82 Tips på familjevänlig helgtur Långcykling 0
Christian1 Tips på fin cykeltur i Toblach-området? Långcykling 3
Fröllan På två hjul i Europa. Långcykling 3
snufflan Långcykling i vinter, tips på resmål Långcykling 5
rullians På cykel till Frankrike+ Långcykling 0
Fröllan På cykel till Wien Långcykling 10
ElinB85 Cykla på Irland Långcykling 2
Thunder91 Göteborg till Jotunheimen på cykel Långcykling 3
Moga Cykla på Färöarna? Långcykling 9
mThureson lowrider på racer Långcykling 11
thezood Tälta på Kattegattleden Långcykling 4
Christian1 Cykla på Gotland...önskar tips.. Långcykling 23
Sam Borombon Bosnien på två hjul Långcykling 6
Henrik.nu Vilken storlek på Surly LHT Långcykling 10
eversmando Fotografisk expedition på 2 hjul mot Kina! (2015) Långcykling 1
Rickard_L Cykla på Kuba Långcykling 3
HasseQ Bike-bilder på Flickr ... ! Långcykling 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.